PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM DIGITAL BRANDING RADIO REPUBLIK INDONESIA PROGRAMA 3

MUTHIA AZZAHRA, . (2024) PENGELOLAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM DALAM DIGITAL BRANDING RADIO REPUBLIK INDONESIA PROGRAMA 3. Diploma thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
cover.pdf

Download (503kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (302kB)
[img] Text
BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (246kB) | Request a copy
[img] Text
BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (215kB) | Request a copy
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (605kB) | Request a copy
[img] Text
BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (120kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (263kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (456kB) | Request a copy

Abstract

Perkembangan teknologi informasi dan komunikasi menjadikan media online khususnya media sosial Instagram menjadi alat penting bagi Radio Republik Indonesia Programa 3 (RRI Pro 3) untuk menjangkau audiens yang lebih luas dan beragam dalam melakukan branding di era digital. Tujuan Penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana pengelolaan media sosial Instagram sebagai sarana branding Radio Republik Indonesia Programa 3 di era digital. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif, dengan teknik pengumpulan data berupa observasi, dan wawancara mendalam, dan dokumentasi yang akan dianalisis menggunakan Teknik analisis data deskriptif. Teori yang menjadi landasan penelitian ini adalah teori empat tahap public relations (four step public relations) Cutlip, Center, and Broom. Adapun keempat strategi tersebut adalah fact finding, planning and programing, communication and action, evaluation Hasil penelitian menunjukan bahwa pengelolaan media sosial Instagram yang dilakukan oleh tim media sosial RRI Pro 3 dalam branding RRI Pro 3 di era digital terbukti memberikan banyak pengaruh baik terhadap citra RRI Pro 3 yaitu dengan adanya peningkatan terhadap insigh Instagram RRI Pro 3. ***** The development of information and communication technology makes online media, especially Instagram social media, an important tool for Radio Republik Indonesia Programa 3 (RRI Pro 3) to reach a wider and more diverse audience in branding in the digital era. The purpose of this research is to find out how the management of Instagram social media as a means of branding Radio Republik Indonesia Programa 3 in the digital era. The approach used in this research is qualitative, with data collection techniques in the form of observation, and in-depth interviews, and documentation which will be analyzed using descriptive data analysis techniques. The theory that is the basis of this research is the four-step public relations theory of Cutlip, Center, and Broom. The four strategies are fact finding, planning and programing, communication and action, evaluation The results showed that Instagram social media management carried out by the RRI Pro 3 social media team in branding RRI Pro 3 in the digital era proved to have a lot of good influence on the image of RRI Pro 3, namely with an increase in RRI Pro 3 Instagram insigh.

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1). Wina Puspita Sari, M.Si
Subjects: Ilmu Sosial > Ilmu Sosial (Umum)
Divisions: FIS > D IV Hubungan Masyarakat dan Komunikasi Digital
Depositing User: Users 25594 not found.
Date Deposited: 22 Aug 2024 23:40
Last Modified: 22 Aug 2024 23:40
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/50507

Actions (login required)

View Item View Item