HASIMA SEFIANA AMALIA, . (2022) PENGARUH PENGELUARAN PEMERINTAH SEKTOR PENDIDIKAN DAN KESEMPATAN KERJA TERHADAP INDEKS PEMBANGUNAN MANUSIA DI INDONESIA TAHUN 2015-2019. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
Appendix.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Bibliography.pdf Download (1MB) |
|
Text
Chapter_1.pdf Download (324kB) |
|
Text
Chapter_2.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Chapter_3.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Chapter_4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Chapter_5.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
Cover.pdf Download (2MB) |
|
Text
HASIMA SEFIANA AMALIA_8105145122_PENGARUH PENGELUARAN PEMERINTAH SEKTOR PENDIDIKAN TERHADAP INDEK.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh Pengeluaran Pemerintah Sektor Pendidikan dan Kesempatan Kerja Terhadap Indeks Pembangunan Manusia di Indonesia Tahun 2015-2019. Jenis data yang digunakan pada penelitian ini adalah data sekunder yang bersifat kuantitatif yaitu data 34 Provinsi (Aceh, Sumatera Utara, Sumatera Barat, Riau, Jambi, Sumatera Selatan, Bengkulu, Lampung, Bangka-Belitung, Kepulauan Riau, DKI Jakarta, Jawa Barat, Jawa Tengah, D I Y, Jawa Timur, Banten, Bali, Nusa Tenggara Barat, Nusa Tenggara Timur, Kalimantan Barat, Kalimantan Tengah, Kalimantan Selatan, Kalimantan Timur, Kalimantan Utara, Sulawesi Utara, Sulawesi Tengah, Sulawesi Selatan, Sulawesi Tenggara, Gorontalo, Sulawesi Barat, Maluku, Maluku Utara, Papua Barat, serta Papua) di Indonesia. Analisis data yang digunakan adalah data panel dengan model regresi fixed effect dan menggunakan bantuan aplikasi eviews 9.0. Data penelitian diperoleh dari Badan Pusat Statistik (BPS). Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi data panel. Hasil penelitian dengan menggunakan model analisis regresi data panel menunjukkan bahwa pengeluaran pemerintah sektor pendidikan (X1) berpengaruh positif dan signifikan terhadap indeks pembangunan manusia (Y). Kesempatan kerja (X2) berpengaruh positif dan signifikan terhadap indeks pembangunan manusia (Y). ******************************************************** This study aims to determine the Influence of Government Expenditure of Education Sector and Employment Opportunities for Human Development Index in Indonesia during 2015-2019. The type of data in this study is secondary data which is quantitative data from 34 provinces (Nangroe Aceh Darussalam, North Sumatra, West Sumatra Province, Riau, Riau Islands, Jambi, South Sumatra, Bangka Belitung, Bengkulu, Lampung, DKI Jakarta, West Java, Banten, Central Java, DI Yogyakarta, East Java, Bali, West Nusa Tenggara, East Nusa Tenggara, West Kalimantan, Central Kalimantan, South Kalimantan, East Kalimantan, North Kalimantan, North Sulawesi, West Sulawesi Province, Central Sulawesi, Southeast Sulawesi, South Sulawesi, Gorontalo, Maluku, North Maluku, West Papua, Papua) of Indonesia during 2015-2019. The analysis used is panel data regression analysis with a fixed effect regression model as the selected model and uses the Eviews 9 application obtained from the Central Statistics Agency (BPS) and DJPK KEMENKEU. The data analysis technique used in this study was panel data regression analysis. By using a panel data regression analysis model, the output shows that Government Expenditure of Education Sector (X1) has a positive and significant effect of Human Development Index (Y) in Indonesia. Employment opportunity (X2) has a positive and significant effect of Human Development Index (Y) in Indonesia.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Prof. Dr. Siti Nurjanah, M.Si ; 2). Dr. Suparno, S.Pd., M.Pd. |
Subjects: | Ilmu Sosial > Industri, Buruh, Produksi > Pendidikan Ekonomi |
Divisions: | FE > S1 Pendidikan Ekonomi |
Depositing User: | PKL . |
Date Deposited: | 03 Oct 2024 01:55 |
Last Modified: | 03 Oct 2024 01:55 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/51139 |
Actions (login required)
View Item |