PENGEMBANGAN MEDIA BUKU CEPAT UNTUK PENGENALAN LAMBANG BILANGAN 1-5 PADA PESERTA DIDIK HAMBATAN INTELEKTUAL

KRISTINA NOPALITA NAINGGOLAN, . (2021) PENGEMBANGAN MEDIA BUKU CEPAT UNTUK PENGENALAN LAMBANG BILANGAN 1-5 PADA PESERTA DIDIK HAMBATAN INTELEKTUAL. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (828kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (423kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (738kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (625kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (310kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (495kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Pengembangan media ini bertujuan untuk menghasilkan sebuah media pembelajaran untuk membantu peserta didik hambatan intelektual dalam mengenal lambang bilangan dengan mudah dan menyenangkan.Penelitian dilakukan dengan metode penelitian dan pengembangan (Research and Development/R&D). Pengumpulan data dilakukan menggunakan model ADDIE tanpa adanya implementasi dikarenakan siatuasi pandemi virus corona. Teknik evaluasi dilakukan dengan validasi oleh ahli media, ahli materi dan ahli ketunagrahitaan untuk menilai kualitas media. Hasil evaluasi menunjukkan bahwa media Buku Cepat dapat digunakan untuk meningkatkan pengenalan lambang bilangan 1-5 kepada peserta didik hambatan intelektual. This media development aims to produce a learning media that help students with intellectual disabilities in recognizing numbers easily and pleasantly. The research was conducted by using the Research and Development (R & D) method. Data collection was carried out using the ADDIE model without any implementation due to the corona virus pandemic situation. The evaluation technique is carried out by validation process by the media experts, material experts and intellectual disabilities experts to assess the quality of the media. The evaluation results show that the quick book media can be used to improve the recognition number 1-5 to students with intellectual disabilities.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr, Irah Kasirah, M.Pd ; 2). Dr. Wuryani, M.Pd
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: FIP > S1 Pendidikan Luar Biasa
Depositing User: Users 9726 not found.
Date Deposited: 05 Mar 2021 08:37
Last Modified: 05 Mar 2021 08:37
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/13991

Actions (login required)

View Item View Item