PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN FIQIH KELAS IX BERBASIS ANDROID DI MTS NEGERI 16 JAKARTA

Mochamad Fadhlillah, . (2021) PENGEMBANGAN MEDIA PEMBELAJARAN FIQIH KELAS IX BERBASIS ANDROID DI MTS NEGERI 16 JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
2. LEMBAR PENGESAHAN SKRIPSI.pdf

Download (85kB)
[img] Text
3. ABSTRAK.pdf

Download (168kB)
[img] Text
1. COVER.pdf

Download (105kB)
[img] Text
8. BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (356kB)
[img] Text
7. BAB I.pdf

Download (261kB)
[img] Text
5. KATA PENGANTAR.pdf

Download (116kB)
[img] Text
6. DAFTAR ISI.pdf

Download (148kB)
[img] Text
9. BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (186kB)
[img] Text
11. BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (118kB)
[img] Text
12. DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (193kB)
[img] Text
10. BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (610kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan aplikasi berbasis android sebagai media pembelajaran fiqih. Kondisi pandemi Covid-19 berdampak pada proses pembelajaran yang dilakukan jarak jauh. Proses pembelajaran ini belum dikatakan sebagai kondisi belajar yang ideal karena dibutuhkan peningkatan kesiapan diberbagai aspek pendidikan agar berjalan dengan efektif. Penelitian ini menggunakan metode Research and Development (R&D) melalui model ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation) sebagai model pengembangan. Tahap awal yang dilakukan peneliti adalah analisis kebutuhan. Tahap kedua, untuk melakukan proses desain peneliti melakukan pengembangan dengan merumuskan tujuan belajar, menyusun butir-butir tes sebagai proses penilaian yang digunakan untuk ketercapaian peserta didik. Tahap ketiga, melalui hasil desain yang sudah dirancang kemudian direalisasikan ke dalam sebuah produk aplikasi. Produk ini dikembangkan melalui sistem operasi Windows 10 dengan Software Development Kit CreatApp. Tahap keempat, implementasi dilakukan setelah pengembangan aplikasi dan revisi dari para ahli. Tahap akhir dari ADDIE adalah evaluasi berdasarkan hasil informasi dan penilaian yang diperoleh untuk memperbaiki produk yang dikembangkan. This study aims to develop an android-based application as a fiqh learning medium. The conditions of the Covid-19 pandemic have an impact on the learning process carried out over a distance. This learning process has not been said to be an ideal learning condition because it requires increased readiness in various aspects of education in order to run effectively. This study uses the Research and Development (R&D) method through the ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation, and Evaluation) model as a development model. The initial stage carried out by researchers was a needs analysis. The second stage, to carry out the design process, the researcher develops by formulating learning objectives, compiling test items as an assessment process used for student achievement. The third stage, through the design results that have been designed and then realized into an application product. This product was developed through the Windows 10 operating system with the Software Development Kit CreatApp. The fourth stage, implementation is carried out after application development and revision from experts. The final stage of ADDIE is an evaluation based on the results of information and assessments obtained to improve the products being developed.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dewi Anggraeni, Lc, MA. ; 2). Yusuf Ismail, M.Ag.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: FIS > S1 Pendidikan Agama Islam
Depositing User: Users 14626 not found.
Date Deposited: 15 Jul 2022 03:18
Last Modified: 15 Jul 2022 03:19
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/31816

Actions (login required)

View Item View Item