NOVITA AURA INSANI, . (2022) PROBLEMATIC ISSUES IN MASTERING ENGLISH DAILY CONVERSATION AT SMP IT NURURRAHMAN. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (2MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (482kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (533kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (389kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (378kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (519kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
Bahasa Inggris adalah bahasa yang digunakan di seluruh dunia dengan keahlian berbicara yang dianggap sebagai inti dari penguasaan bahasa. Penting juga bagi masyarakat Indonesia sebagai penutur bahasa Inggris sebagai bahasa asing untuk dapat berbicara dalam bahasa Inggris secara fasih karena bahasa Inggris sudah menjadi salah satu mata pelajaran yang diajarkan sejak bangku sekolah dasar. Namun, setelah diamati, pelajar bahasa Inggris sebagai bahasa asing mengalami masalah dalam penguasaan keahlian berbicara. Penelititan sebelumnya bahkan menunjukkan bahwa mahasiswa perguruan tinggi di Indonesia juga mengalami kesulitan dalam menguasai keahlian berbicara dalam bahasa Inggris. Penelitian ini bertujuan untuk mencari tahu apakah pelajar Indonesia dapat menguasai topik percakapan sehari-hari dalam bahasa Inggris dan apakah masalah yang dihadapi ketika merespon topik percakapan sehari-hari dalam bahasa Inggris. Penelitian ini menggunakan desain penelitian kualitatif deskriptif dengan tes dan questioner terbuka sebagai metode pengumpulan data. Siswa kelas 8 dari SMP IT Nururrahman dengan jumlah total 99 orang dipilih menjadi responden dari penelitian ini. Dari 40 siswa sebagai sampel, rata-rata nilai yang didapat adalah 51% yang termasuk dalam penguasaan level rendah. Dari 17 siswa yang berpartisipasi dalam questioner, masalah yang dihadapi oleh siswa dalam merespon topik percakapan sehari-hari dalam bahasa Inggris adalah kekurangan penguasaan kosa kata, kekurangan paparan topik percakapan sehari-hari, dan ketidakmampuan dalam menyusun kalimat. English is a language that is used worldwide with speaking skill considered to be the core language mastery. It is also important for Indonesian citizens as EFL speakers to be able to speak the language fluently as the language has been one of the lessons taught in school starting at elementary level. However, it has been observed that EFL speakers are having problems in mastering speaking skill. Previous studies even showed that higher education students of Indonesia also faced problems in speaking mastery. This research is aimed to discover whether or not Indonesian students as EFL speakers are able to master daily conversation topic and what problems they are facing when trying to respond to English daily conversation. This research used qualitative descriptive research design with test and open-ended questions questionnaire as its data collection methods. Grade 8 students of SMP IT Nururrahman with the total of 99 students were chosen to be the respondent of this research. From the sample pool of 40 students, this research showed that the students scored an average of 51% in English daily conversation topic mastery making it low level of mastery. From 17 students participating in the questionnaire, the problems faced by the students in responding to daily conversation conversation are lack of vocabulary, lack of exposure to the daily conversation topic, and inability to construct sentences.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Sudarya Permana, M.Hum. 2). Prof. Dr. Muchlas Suseno, M.Pd. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Users 16366 not found. |
Date Deposited: | 29 Sep 2022 01:47 |
Last Modified: | 29 Sep 2022 01:47 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/36304 |
Actions (login required)
View Item |