PENGARUH DUKUNGAN SOSIAL TERHADAP RESILIENSI AKADEMIK PADA MAHASISWA TAHUN PERTAMA PSIKOLOGI DI UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA

FERLINA LEMAN, . (2023) PENGARUH DUKUNGAN SOSIAL TERHADAP RESILIENSI AKADEMIK PADA MAHASISWA TAHUN PERTAMA PSIKOLOGI DI UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (473kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (226kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (211kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (329kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (305kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (138kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (236kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk meneliti pengaruh dukungan sosial terhadap resiliensi akademik pada mahasiswa tahun pertama psikologi di Universitas Negeri Jakarta dengan pendekatan kuantitatif. Responden penelitian terdiri dari 148 mahasiswa tahun pertama psikologi di Universitas Negeri Jakarta. Pengumpulan data menggunakan purposive sampling, dan diolah dengan menggunakan teknik analisis regresi. Hasil penelitian menunjukkan adanya pengaruh positif yang signifikan antara dukungan sosial terhadap resiliensi akademik mahasiswa tahun pertama sebesar 13,7%. Artinya apabila tingkat dukungan sosial yang diterima mahasiswa tinggi, maka resiliensi akademik yang dimiliki akan meningkat, dan sebaliknya apabil dukungan sosial yang diterima rendah, maka tingkat resiliensi akademik mahasiswa akan menurun. The aim of this study is to research the effect of social support on academic resilience in first year psychology’s student at State University of Jakarta with quantitative method. This research respodents consisted of 148 first year psychology’s student at State University of Jakarta. The collected data was using purposive sampling, and analysed by using regression analysis techniques. The results of this study showed there was a significant positive effect between social support on the academic resilience of first year psychology’s students in the amount of 13,7%. This means that when the level of social support recived highly by the first year psychology’s student, their academic resilience will increase. Otherwise, if the level social support recieved is low, then the level of psychology’s student academic resilience will decrease.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Phil. Zarina Akbar, M.Psi 2.) Novitasari Rohdearni Damanik, M.Si
Subjects: Filsafat, Psikologi & Agama > Psikologi, Ilmu Jiwa
Pendidikan > Psikologi Pendidikan
Divisions: FPPsi > S1 Psikologi
Depositing User: Users 19963 not found.
Date Deposited: 19 Sep 2023 04:31
Last Modified: 19 Sep 2023 04:31
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/42763

Actions (login required)

View Item View Item