DESIGNING READING MATERIALS BASED ON MICROLEARNING TO PROMOTE STUDENT COLLABORATIVE SKILLS FOR JUNIOR HIGH SCHOOL

FERINA RIZKIANI, . (2023) DESIGNING READING MATERIALS BASED ON MICROLEARNING TO PROMOTE STUDENT COLLABORATIVE SKILLS FOR JUNIOR HIGH SCHOOL. Magister thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (667kB)
[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (139kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (576kB) | Request a copy
[img] Text
CHAPTER III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (253kB) | Request a copy
[img] Text
CHAPTER IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy
[img] Text
CHAPTER V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (66kB) | Request a copy
[img] Text
REFERENCES.pdf

Download (141kB)
[img] Text
APPENDICES.pdf
Restricted to Registered users only

Download (489kB) | Request a copy

Abstract

Keterampilan kolaboratif membantu siswa dalam memenuhi tuntutan sistem pendidikan abad ke-21 dengan menekankan kerjasama dengan pemahaman bersama, rasa hormat, tanggung jawab, dan toleransi penuh dalam keterampilan membaca. Namun, ada beberapa kelemahan penelitian tentang keterampilan kolaboratif yang dirancang untuk bahan bacaan kelas ketujuh pada studi sebelumnya. Ada empat subtujuan dari studi ini: 1) untuk menganalisis materi bacaan bahasa Inggris yang ada; 2) untuk menggambarkan prosedur untuk merancang bahan bacaan berdasarkan mikrolearning untuk mempromosikan keterampilan kolaboratif siswa; 3) untuk merekayasa bahan baca berdasarkan microleaching untuk memajukan keterampilan Kolaborasi siswa; dan 4) untuk menemukan pembacaan dan kemampuan kerja bahan baca yang didasarkan pada mikrolearning untuk mendorong keterampilan kerjasama siswa. Oleh karena itu, studi ini bertujuan untuk merancang bahan bacaan berdasarkan mikrolearning untuk mempromosikan keterampilan kolaboratif siswa di sekolah menengah. Studi ini menggunakan R&D, yang menggunakan model ADDIE. ADDIE terdiri dari lima tahap: analisis, desain, pengembangan, implementasi, dan evaluasi. Selain itu, langkah-langkah dikategorikan oleh dua kategori untuk menentukan berapa banyak bahan bacaan yang digunakan berdasarkan mikrolearning dan keterampilan kolaboratif untuk siswa kelas tujuh. Hasil dari studi ini adalah desain bahan bacaan bahasa Inggris berdasarkan microlearning untuk mendukung keterampilan kolaboratif untuk siswa kelas tujuh, dan desain bahan membaca bahasa Inggris terdiri dari tiga topik yang menggunakan lima media objek pembelajaran, seperti Canva, Kahoot!, Quizizz, Wordwall, dan infografis. Selain itu, bahan bacaan bahasa Inggris berdasarkan microlearning yang terintegrasi dengan keterampilan kolaboratif untuk siswa kelas tujuh berhasil diuji melalui tes Alpha. ********** Collaborative skills assist students in meeting the demands of the 21st-century educational system by emphasizing cooperation with mutual understanding, respect, responsibility, and full tolerance in reading skills. However, there are several paucities of research on collaborative skills designed for seventh grade reading materials on the previous studies. There were four sub-objectives of the study: 1) to analyze the existing English reading materials; 2) to describe the procedures for designing reading materials based on microlearning to promote student collaborative skills; 3) to design reading materials based on microlearning to promote student collaborative skills; and 4) to find the readability and employability of reading materials based on microlearning to promote student collaborative skills. Therefore, this study was to design reading materials based on microlearning to promote student collaborative skills in junior high school. This study employed R&D, which used the ADDIE model. ADDIE consists of five steps: analysis, design, development, implementation, and evaluation. Besides, the steps were categorized by two categories to determine how much reading materials used based on microlearning and collaborative skills for seventh graders. The result of this study was the design of the English reading materials based on microlearning to support collaborative skills for seventh graders, and the design of the English reading materials consisted of three topics that utilized five learning object media, such as Canva, Kahoot!, Quizizz, Wordwall, and infographics. Moreover, the reading English materials based on microlearning integrated with collaborative skills for seventh graders were successfully tested through the Alpha test. Keywords: Collaborative skills, reading skills, microlearning, seventh graders

Item Type: Thesis (Magister)
Additional Information: 1). Prof.Dr. Ilza Mayuni, M.A. ; 2). Dr. Darmahusni
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S2 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 18164 not found.
Date Deposited: 19 Nov 2023 23:32
Last Modified: 19 Nov 2023 23:32
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/43149

Actions (login required)

View Item View Item