HUBUNGAN KETERPAAN INFORMASI PADA KONTEN FOOD VLOGGER YOUTUBE DENGAN MINAT KULINER NUSANTARA PADA MAHASISWA PENDIDIKAN TATA BOGA

ADZRA BELA YUMNA, . (2023) HUBUNGAN KETERPAAN INFORMASI PADA KONTEN FOOD VLOGGER YOUTUBE DENGAN MINAT KULINER NUSANTARA PADA MAHASISWA PENDIDIKAN TATA BOGA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (212kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (650kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (363kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (326kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (121kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (197kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis hubungan antara keterpaan informasi konten food vlogger dengan minat kuliner nusantara pada mahasiswa pendidikan tata boga. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode survei. Penelitian ini dilakukan di Universitas Negeri Jakarta. Sampel penelitian ini adalah 83 mahasiswa Pendidikan Tata Boga dan menggunakan metode purposive sampling. Penelitian ini menunjukan hasil bahwa terdapat hubungan positif antara variabel keterpaan informasi pada konten food vlogger dengan variabel minat kuliner nusantara pada Generasi Z. Sebanyak 15,5% minat kuliner nusantara pada generasi Z ditentukan oleh seringnya diterpa informasi konten kuliner dan sebanyak 84,5% ditentukan oleh variabel lain yang tidak diteliti pada penelitian ini. Saran bagi pihak media diharapkan agar bisa lebih mengenal dan melestarikan kuliner nusantara sehingga eksistensinya tetap ada dan tidak tersaingi oleh makanan luar. Kata kunci: food vlogger, generasi z, kuliner ***** This research aims to analyze the relationship between exposure to food vlogger content information and interest in Indonesian culinary delights in Culinary Art Education Student. This research uses a quantitative approach with a survey method. This research was conducted at Jakarta State University. The sample for this research was 83 Culinary Education students and used a purposive sampling method. This research shows the results that there is a positive relationship between the variable exposure to information on food vlogger content and the variable interest in Indonesian culinary content in Generation Z. As much as 15.5% of interest in Indonesian culinary content in Generation Z is determined by the frequency of exposure to culinary content information and 84.5% is determined by other variables not examined in this study. Suggestions for the media are to be able to get to know and preserve Indonesian culinary delights so that their existence continues to exist and is not competed with by foreign food. Keywords: culinary, food vlogger, generation z

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Ari Fadiati, M.Si. ; 2). Dr. Cucu Cahyana, M.Sc.
Subjects: Tata Rias > Tata Boga
Divisions: FT > S1 Pendidikan Tata Boga
Depositing User: Users 20964 not found.
Date Deposited: 30 Jan 2024 02:08
Last Modified: 30 Jan 2024 02:08
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/43698

Actions (login required)

View Item View Item