TASYA RIZKI NUR OFIFAH, . (2024) EFEKTIVITAS PROMOSI PRODUK CHATIME MELALUI INSTAGRAM MENGGUNAKAN MODEL AIDA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (741kB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (613kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (432kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (426kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (813kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (333kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (336kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (578kB) | Request a copy |
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengevaluasi efektivitas Chatime menggunakan model AIDA. Penelitian ini menerapkan pendekatan studi kasus kualitatif dengan penggunaan model AIDA sebagai kerangka evaluasi. Sumber data yang digunakan melibatkan wawancara, dokumentasi, dan observasi. Penelitian ini menggunakan sepuluh informan kunci yang merupakan pengikut Instagram Chatime dan menjadi subjek penelitian. Hasil penelitian menunjukkan bahwa upaya promosi Chatime berhasil mencapai tahap attention dan desire dalam model AIDA, namun masih perlu peningkatan untuk mencapai tahap interest dan action. Kata Kunci: Model AIDA, Promosi, Media Sosial, Instagram ***** The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of Chatime using the AIDA model. This research applied a qualitative case study approach with the use of the AIDA model as an evaluation framework. The data sources used involved interviews, documentation, and observation. This research uses ten key informants who are Chatime's Instagram followers and are the subjects of the research. The results showed that Chatime's promotional efforts successfully reached the attention and desire stages in the AIDA model, but still need improvement to reach the interest and action stages. Keywords: AIDA Model, Promotion, social media, Instagram
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Agung Kresnamurti Rivai P., ST, M.M ; 2). Nofriska Krissyana, S.E, M.B.A. |
Subjects: | Manajemen > Manajemen , Business Manajemen > Manajemen Pemasaran Manajemen > Perilaku Konsumen |
Divisions: | FE > D IV Pemasaran Digital |
Depositing User: | Users 22088 not found. |
Date Deposited: | 19 Feb 2024 04:46 |
Last Modified: | 19 Feb 2024 04:46 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/44941 |
Actions (login required)
View Item |