FEBI NURAZYAH, . (2022) HUBUNGAN ANTARA INTENSITAS MENONTON VIDEO PERTUNJUKAN TARI BTS DAN STRES AKADEMIK DENGAN MINAT BELAJAR MENARI PADA REMAJA DI KOMUNITAS ARMY JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (578kB) |
|
Text
BAB 2 FIX.pdf Restricted to Registered users only Download (894kB) |
|
Text
BAB 3 FIX.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (601kB) |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (427kB) |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (606kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (10MB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menentukan ada atau tidaknya hubungan antara intensitas menonton video pertunjukan tari BTS dan stres akademik dengan minat belajar menari pada remaja di komunitas ARMY Jakarta. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan Teknik analisis korelasional. Teknik sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah Simple Random Sampling, dengan total sampel 103 responden yang diambil secara acak di komunitas ARMY Jakarta. Teknik pengumpulan data dalam instrument ini menggunakan kuesioner tertutup. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa, 1) Terdapat hubungan signifikan yang positif antara intensitas menonton video pertunjukan tari BTS dengan stres akademik sebesar 65,9%, dengan (r) 0,660. 2) Terdapat hubungan signifikan yang positif antara intensitas menonton video pertunjukan tari BTS dengan minat belajar menari sebesar 54,8% dengan (r) 0,548. 3) Terdapat hubungan rendah signifikan yang positif antara stres akademik dengan minat belajar menari sebesar 15,3% dengan (r) 0,153. 4) Terdapat hubungan yang signifikan yang positif antara intensitas menonton video pertunjukan tari BTS dan stress akademik dengan minat belajar menari sebesar 29,5% dengan besar korelasi koefisien (r) 22,307. ********************************************************* This study aims to determine the relationship between the intensity of watching BTS dance performance videos and academic stress with interest in learning to dance among teenagers in the ARMY Jakarta community. This study uses quantitative methods with correlational analysis techniques. The sampling technique used in this study is Simple Random Sampling, with a total sample of 103 respondents who were taken randomly from the ARMY community in Jakarta. The data collection technique in this instrument uses a closed questionnaire. The results of this study indicate that 1) There is a significant positive relationship between the intensity of watching BTS dance performance videos and academic stress of 65.9%, with (r) 0.660. 2) There is a positive significant relationship between the intensity of watching BTS dance performance videos and interest in learning to dance by 54.8% with (r) 0.548. 3) There is a significant positive low relationship between academic stress and interest in learning to dance by 15.3% with (r) 0.153. 4) There is a significant positive relationship between the intensity of watching BTS dance performance videos and academic stress with interest in learning to dance by 29.5% with a large correlation coefficient (r) of 22,307.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Dinny Devi Triana, M.Pd. ; 2). Dr. Dwi Kusumawardani, M.Pd. |
Subjects: | Kesenian > Seni Tari |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Tari |
Depositing User: | sawung yudo |
Date Deposited: | 03 Oct 2024 04:24 |
Last Modified: | 03 Oct 2024 04:24 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/51152 |
Actions (login required)
View Item |