ZULFA RAHMANI BASAR, . (2021) ANALISIS PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE WORD SQUARE UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA PADA MUATAN PELAJARAN IPS DI SEKOLAH DASAR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB I.pdf Download (399kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (561kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (447kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (729kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (398kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini merupakan penelitian studi pustaka yang bertujuan untuk mengkaji informasi mengenai pembelajaran kooperatif tipe Word Square untuk meningkatkan hasil belajar siswa pada muatan pelajaran IPS di Sekolah Dasar. Penelitian ini dilaksanakan pada bulan April-Juni 2021. Metode yang digunakan pada penelitian ini adalah metode kualitatif deskriptif dengan teknik analisis data model Miles dan Huberman. Model Miles dan Huberman memiliki empat tahapan yaitu pengumpulan data, reduksi data, penyajian data, dan penarikan kesimpulan. Berdasarkan sumber data yang telah dianalisis, hasil penelitian menunjukkan bahwa pembelajaran kooperatif tipe Word Square dapat digunakan sebagai metode alternatif untuk meningkatkan hasil belajar siswa pada muatan pelajaran IPS di Sekolah Dasar. This research is a literature study that has a purpose to reviewing information about Word Square type cooperative learning to improve student learning outcomes in social studies lessons in elementary schools. This research was conducted in April-June 2021. The method that used in this research is descriptive qualitative method with Miles and Huberman model data analysis. Miles and Huberman models has four stages, namely data collecting, data reduction, data display, and drawing conclusions. Based on the data sources that have been analyzed, the result of the research shows that the Word Square type cooperative learning can be used as an alternative method to improve learning outcomes students on the content of social studies lessons in elementary schools.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Prof. Dr. Arifin Maksum, M.Pd. ; 2). Drs. Andi Ali Saladin, M.Pd. |
Subjects: | Pendidikan > Penelitian Tindakan Kelas > Metode Belajar Mengajar |
Divisions: | FIP > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar |
Depositing User: | Users 11880 not found. |
Date Deposited: | 13 Sep 2021 08:28 |
Last Modified: | 13 Sep 2021 08:28 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/20124 |
Actions (login required)
View Item |