PENGEMBANGAN E-MODUL UNTUK MATA KULIAH PENGEMBANGAN MEDIA VIDEO DI PROGRAM STUDI TEKNOLOGI PENDIDIKAN UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA

MUHAMAD ALFIAN ANWAR, . (2021) PENGEMBANGAN E-MODUL UNTUK MATA KULIAH PENGEMBANGAN MEDIA VIDEO DI PROGRAM STUDI TEKNOLOGI PENDIDIKAN UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (342kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (584kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (410kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (211kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (210kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Pengembangan E-Modul Untuk Mata Kuliah Pengembangan Media Video Di Program Studi Teknologi Pendidikan Universitas Negeri Jakarta. Skripsi. Jakarta: Program Studi Teknologi Pendidikan. Fakultas Ilmu Pendidikan. Universitas Negeri Jakarta. 2021. Penelitian pengembangan ini bertujuan untuk menciptakan suatu produk sumber belajar dalam bentuk ¬E-Modul. E-Modul ini digunakan sebagai salah satu sumber atau bahan belajar tambahan untuk mata kuliah Pengembangan Media Video di Online Learning Universitas Negeri Jakarta, khususnya mahasiswa S1 Teknologi Pendidikan Universitas Negeri Jakarta. Pengembangan E-Modul ini menerapkan model Hannafin dan Peck 1988 yang terdiri tahap (1) Penilaian Kebutuhan, (2) Desain, (3) Pengembangan dan Implementasi, disertai evaluasi pada tiap tahapnya. Teknik evaluasi yang digunakan adalah evaluasi formatif dengan uji coba ahli materi, ahli desain pembelajaran, ahli media, dan uji coba pengguna. Hasil uji coba ahli materi memperoleh skor rata-rata 3,43 dengan kategori sangat baik. Uji coba ahli desain pembelajaran memperoleh skor rata-rata 3,32 dengan kategori sangat baik. Uji coba ahli media memperoleh skor rata-rata 3,41 dengan kategori sangat baik. Berdasarkan hasil tersebut, dapat dikatakan bahwa secara keseluruhan E-Modul ini dinyatakan memiliki kualitas yang sangat baik. ******** Development of E-Modules for Video Media Development Courses in the Education Technology Study Program, State University of Jakarta. Essay. Jakarta: Educational Technology Study Program. Faculty of Science Education. State University of Jakarta. 2021. This development research aims to create a learning resource product in the form of an E-Module. This E-Module is used as a source or additional learning material for the Video Media Development course at Jakarta State University Online Learning, especially for undergraduate students of Education Technology, Jakarta State University. The development of this E-Module applies the Hannafin and Peck 1988 model which consists of stages (1) Needs Assessment, (2) Design, (3) Development and Implementation, accompanied by evaluation at each stage. The evaluation technique used is formative evaluation with material expert trials, learning design experts, media experts, and user trials. The results of the material expert's test obtained an average score of 3.43 in the very good category. The learning design expert trial obtained an average score of 3.32 in the very good category. The media expert trial obtained an average score of 3.41 in the very good category. Based on these results, it can be said that overall this E-Module is stated to have very good quality.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Robinson Situmorang, M.Pd. ; 2). Dr. Cecep Kustandi, M.Pd.
Subjects: Teknologi dan Ilmu Terapan > Teknologi (umum) > Teknologi Pendidikan
Divisions: FIP > S1 Teknologi Pendidikan
Depositing User: Users 12346 not found.
Date Deposited: 05 Oct 2021 07:42
Last Modified: 06 Oct 2022 02:57
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/21049

Actions (login required)

View Item View Item