PERSEPSI SISWA SMP TENTANG MEDIA PEMBELAJARAN POWERPOINT DALAM PELAJARAN PENDIDIKAN JASMANI PADA PESERTA DIDIK SE-KECAMATAN CITEUREUP BOGOR

ABDUL AZIS, . (2021) PERSEPSI SISWA SMP TENTANG MEDIA PEMBELAJARAN POWERPOINT DALAM PELAJARAN PENDIDIKAN JASMANI PADA PESERTA DIDIK SE-KECAMATAN CITEUREUP BOGOR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (387kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (853kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (636kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (459kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (262kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (270kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB) | Request a copy

Abstract

Persepsi merupakan suatu gambaran atau pandangan yang muncul pada diri seseorang terhadap suatu objek setelah dia mengamatinya. Hal tersebut juga muncul pada pembelajaran pendidikan jasmani. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui persepsi siswa SMP terhadap media power point dalam pembelajaran pendidikan jasmani pada peserta didik se-kecamatan Citeureup Bogor. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif, data-data yang didapatkan dengan cara penilaian lembar angket dengan menggunakan rumus persentase angket. Sampel pada penelitian ini adalah siswa SMP di Kecamatan Citeureup yang berjumlah 300 siswa. Hasil dalam penelitian ini menunjukan bahwa kesesuaian indikator Persepsi siswa penggunaan media power point dalam pembelajaran Pendidikan Jasmani berada pada kategori Cukup Baik dengan total keseluruhan nilai kesesuaian berada pada angka 71,18 dengan prosentase adalah sebesar 71%. Selain itu dari hasil analisis data angket diketahui bahwa bahwa persepsi siswa SMP tentang media powerpoint dalam pembelajaran pendidikan jasmani pada peserta didik se-kecamatan Citeureup Bogor adalah sedang dengan prosentase tertinggi adalah 81,7 %. Perception is an image or view that appears in a person towards an object after he observes it. This also appears in physical education learning. This study aims to determine the perception of junior high school students on power point media in learning physical education for students in the Citeureup district of Bogor. This study uses quantitative methods, the data obtained by means of scoring a questionnaire using the questionnaire percentage formula. The sample in this study were students of junior high school in the Citeureup District, amounting to 300 students. The results in this study indicate that the suitability of the Perception indicator of students using power point media in Physical Education learning is in the Good Enough category with the total value of conformity being at 71.18 with a percentage of 71%. In addition, from the results of the questionnaire data analysis, it is known that the perception of junior high school students about powerpoint media in physical education learning for students in the Citeureup district of Bogor is moderate with the highest percentage being 81.7%.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Drs. Oman Unju Subandi, M. Pd 2). Dr. Sujarwo, M. Pd
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: FIO > Pendidikan Jasmani
Depositing User: Users 11228 not found.
Date Deposited: 06 Mar 2022 02:18
Last Modified: 06 Mar 2022 02:18
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/22486

Actions (login required)

View Item View Item