RIZKY ALAWIYAH, . (2022) PENGEMBANGAN PEMBELAJARAN BERBASIS WEBSITE MATERI IPA UNTUK MENINGKATKAN MINAT BELAJAR SISWA. Magister thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVERR.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB 1 (2).pdf Download (547kB) |
|
Text
BAB 2 (2).pdf Restricted to Registered users only Download (455kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3 (3).pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4 (1).pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5 (1).pdf Restricted to Registered users only Download (368kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (483kB) |
|
Text
LAMPIRAN 1 (1).pdf Restricted to Registered users only Download (3MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan minat belajar siswa dengan pengembangan pembelajaran berbasis web untuk siswa kelas IV SDN Klender 04 Jakarta Timur. Disamping itu, web-base learning dikembangkan dalam rangka menciptakan pembelajaran yang menarik sehingga minat belajar siswa pada masa pandemic seperti ini bisa meningkat. Penelitian ini merupakan penelitian dan pengembangan yang terdiri dari 10 langkah kegiatan. Sebuyek penelutian ini adalah 29 siswa yang terdiri dari 3 siswa sebagai uji coba perorangan, 9 siswa uji coba kelompok kecil dan 17 siswa uji coba lapangan. Instrumen yang digunakan dalam pengumpulan data adalah lembar validasi ahli media, ahli materi dan angket tanggapan untuk siswa. Analisis data yang digunakan yaitu analisis statistic deskriptif . hasil validasi ahli media menunjukkan skor rata-rata 4,9 termasuk dalam krtiteria sangat baik. Hasil validasi dari ahli materi menunjukkan skor 4,65 dalam kriteria baik. Adapun peningkatan minat belajar siswa meningkat sebesar 29,61% dari 51,50% menjadi 81,11% menyatakan bahwa produk pengembangan ini layak digunakan sebagai sumber belajar yang dapat meningkatkan minat belajar siswa. This study aims to increase students' interest in learning by developing web-based learning for fourth- grade students at SDN Klender 04 East Jakarta. In addition, website-based learning was developed to create interesting learning so that student interest in learning during a pandemic like this can increase. This research is research and development which consists of 10 steps of activities. The subjects of this research were 29 students consisting of 3 students for individual trials, 9 students for small group trials, and 29 students for field trials. The instruments used in data collection were media expert validation sheets, material experts, validation by high school teachers, and response questionnaires for students. Analysis of the data used is descriptive statistical analysis. the results of the media expert's validation showed an average score of 4.6 which was included in the very good criteria. The validation results from material experts showed a score of 4.65 in very good criteria. The increase in students' interest in learning from 51.5% to 81.1%, an increase of 29.6% stated that this development product was appropriate to be used as a learning resource that could increase students' interest in learning.
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Additional Information: | 1.) Prof. Dr. Ir. Arita Marini, ME 2.) Dr. Sukro Muhab, M.Si |
Subjects: | Pendidikan > Penelitian Tindakan Kelas > Pendidikan Dasar dan Menengah |
Divisions: | PASCASARJANA > S2 Pendidikan Dasar |
Depositing User: | Users 14543 not found. |
Date Deposited: | 21 Apr 2022 05:25 |
Last Modified: | 21 Apr 2022 05:25 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/27324 |
Actions (login required)
View Item |