Error Analysis in English Phrases In Undergraduate Students’ Writing

DINA PURWITASARI, . (2015) Error Analysis in English Phrases In Undergraduate Students’ Writing. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
3. CHAPTER 1.pdf

Download (176kB)
[img] Text
4. CHAPTER 2.pdf

Download (200kB)
[img] Text
5. CHAPTER 3.pdf

Download (238kB)
[img] Text
1. COVER.pdf

Download (206kB)
[img] Text
7. CHAPTER 5.pdf

Download (164kB)
[img] Text
8. REFERENCES.pdf

Download (215kB)
[img] Text
9. APPENDICES.pdf

Download (379kB)
[img] Text
BIODATA PENULIS.pdf
Restricted to Registered users only

Download (94kB)
[img] Text
6. CHAPTER 4.pdf

Download (267kB)

Abstract

Frasa adalah sekelompok kata- kata yang memberikan makna pada kalimat. Penelitian ini bertujuan untuk menemukan profil error yang dibuat oleh mahasiswa dalam frasa pada tulisan yang mereka buat. Profil ini terdiri dari tipe- tipe eror, frekuensi dari setiap jenis eror dan penyebab dari eror. Tipe- tipe error dianalisis menggunakan model Dulay (1982) pengurangan, penambahan, kesalahan pemilihan kata, dan kesalahan urutan kata. Sebab- sebab error dianalisis berdasarkan model Richards (1974) interlingual dan intralingual. 40 mahasiswa diminta untuk menuliskan sebuah teks pendek secara spontan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa jenis error yang muncul dalam frasa adalah pengurangan, penambahan dan kesalahan pemilihan kata. Penyebab dari eror adalah intralingual dan interlingual tidak muncul pada tulisan mahasiswa. Berdasarkan hasil dari penelitian, kesimpulannya adalah mahasiswa membuat error pada frasa karena kurangnya perbendaharaan kata dan kurangnya pemahaman terhadap struktur kalimat. Hasil penelitian ini diharapkan dapat memberikan kontribusi terhadap Jurusan Bahasa Inggris Universitas Negeri Jakarta, khususnya mereka yang turut berpartisipasi dalam penelitian ini dan mahasiswa secara umumnya. A phrase is a small group of words that adds meaning to a sentence.This study aims at profiling the errors made by undergraduate students in English phrases in their writing, which is consists of the types of error, the frequency of each type of error and the causes of error. The types of error are analyzed based on Dulay’s (1982) framework: omission, addition, misselection and misordering. And the causes of error are based on Richards’ (1974) framework interlingual and intralingual error. 40 undergraduate students were asked to write a short text spontaneously. The research showed that three kinds of error made by students in English phrases: omission, addition, and misselection. the causes of error in English phrases is intralingual and no error caused by interlingual. Based on the results of the research, the conclusions are that students made errors in using adverbs because of lack of vocabularies, and lack of understanding of the structure of grammar. This study is expected to provide the contribution for students of English Language and Literature of State University of Jakarta, especially in those who participated in this study and other students in general.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dra Lina Yudianti
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 8922 not found.
Date Deposited: 12 May 2022 03:13
Last Modified: 12 May 2022 03:13
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/28173

Actions (login required)

View Item View Item