KECERDASAN INTERPERSONAL SISWA SMP DALAM PEMBELAJARAN TARI

DANIELA MEGA NUR SUKMA, . (2020) KECERDASAN INTERPERSONAL SISWA SMP DALAM PEMBELAJARAN TARI. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (524kB)
[img] Text
BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (419kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (502kB)
[img] Text
BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (542kB)
[img] Text
BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (502kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (826kB)
[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (431kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan kecerdasan interpersonal siswa SMP dalam pembelajaran tari yang berbasis pada refrensi dalam menjawab pertanyaan dari rumusan permasalah diantaranya: (1) untuk mendeskripsikan kecerdasan interpersonal siswa SMP yang dibutuhkan dalam pembelajaran tari, (2) Kecerdasan Interpersonal pada siswa SMP dalam pembelajaran Tari. Metode penelitian yang digunakan adalah penelitian kualitatif pendekatan studi kepustakaan. Penelitian studi kepustakaan (Library Research) ini menggunakan data sekunder dari hasil penelitian sebelumnya baik itu buku, buku ajar, ebook, jurnal, skrips dan tesis. Teknik pengumpulan data pada penelitian ini dengan mengumpulkan berbagai referensi dan menganalisisnya, kemudian mereduksi data, mensinstesiskan berbagai sumber, membuat penyajian data bentuk uraian singkat dari hasil sumber data, mengkategorisasikan pembahasan sesuai dengan sumber data, dan membuat kesimpulan mengenai kecerdasan interpersonal siswa SMP dalam Pembelajaran Tari. Analisis data dilakukan melalui studi pustaka dan mendeskripsikannya sesuai dengan kerangka berpikir yang telah disusun dalam pemecahan masalah penelitian. Hasil penelitian ini menjelaskan bahwa kecerdasan interpersonal siswa dalam pembelajaran tari memiliki indikator yang harus diperhatikan yaitu kerja sama, tanggung jawab, toleransi dan empati. Guru harus juga membuat perencanan pembelajaran untuk kecerdasan interpersonal siswa SMP. This study aims to describe the interpersonal intelligence of junior high school students in dance learning based on references in answering questions from problem formulations including: (1) to describe Interpersonal intelligence of junior high school students needed in learning dance, (2) Interpersonal intelligence in junior high school students in learning dance. The research method used is a qualitative research approach to literature study. This library research (Library Research) uses secondary data from the results of previous research, be it books, textbooks, ebooks, journals, theses and theses. The technique of collecting data in this study is by collecting various references and analyzing them, then reducing data, distributing from various sources, presenting data in the form of brief descriptions of the results of data sources, categorizing discussions according to data sources, and making conclusions about the interpersonal intelligence of junior high school students in learning. Dance. Data analysis was carried out through literature study and describing it in accordance with the framework that had been prepared in solving research problems. The results of this study explain that students' interpersonal intelligence in learning dance has indicators that must be considered, namely the ability to work together, tolerance. Teachers must also make learning plans for junior high school students' interpersonal intelligence.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Deden Haerudin, S.Sn., M.Sn ; 2). Ojang Cahyadi, S.Sn., M.Pd
Subjects: Kesenian > Seni Tari
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Tari
Depositing User: Users 14626 not found.
Date Deposited: 30 Jun 2022 01:49
Last Modified: 30 Jun 2022 01:49
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/30865

Actions (login required)

View Item View Item