MENINGKATKAN HASIL BELAJAR GULING DEPAN DENGAN MENGGUNAKAN AUDIO VISUAL PADA SISWA KELAS V SD HATI KUDUS JAKARTA BARAT

ARI TRIMOBIL YANDRI, . (2019) MENINGKATKAN HASIL BELAJAR GULING DEPAN DENGAN MENGGUNAKAN AUDIO VISUAL PADA SISWA KELAS V SD HATI KUDUS JAKARTA BARAT. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
1. COVER HALAMAN DEPAN.pdf

Download (115kB)
[img] Text
2. ABSTRACK.pdf

Download (192kB)
[img] Text
3.lembar persetujuan.pdf

Download (369kB)
[img] Text
4. Pernyataan Orisinalitas.pdf

Download (456kB)
[img] Text
6. KATA PENGANTAR.pdf

Download (146kB)
[img] Text
7. DAFTAR ISI.pdf

Download (89kB)
[img] Text
11.BAB I.pdf

Download (152kB)
[img] Text
12.BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (565kB)
[img] Text
13.BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (146kB)
[img] Text
14.BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (197kB)
[img] Text
15. BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (89kB)
[img] Text
16.DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (86kB)

Abstract

This study aims to improve the learning outcomes of front rolling by using audio-visual media in fifth grade students of Hati Kudus Elementary School, West Jakarta. This study used an action research method developed by Stephen Kemmis and Robin Mc Taggart. The subject of this study was a fifth grade student of SD Hati Sacred School with 30 students consisting of 15 students and 15 female students. In the validation of the appropriateness test the instrument of assessment researchers collaborated with gymnastics lecturers, and gymnastics expert lecturers. After validating the appropriateness of the assessment instrument, there are 4 indicators used in this study. In this study data collection is done by conducting tests to students to find out whether audio-visual media can improve student learning outcomes. From the results of this study indicate differences in student test results before and after using audio visual media, of the 30 students who graduated ≥ 75 as many as 27 students or a percentage of 90%. Based on the results of the study, the authors suggest to Physical Education teachers to use audio visual media to improve student learning outcomes.a *Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar guling depan dengan menggunakan media audio visual pada siswa kelas V SD Hati Kudus Jakarta Barat. Penelitian ini menggunakan metode penelitian tindakan yang dikembangkan oleh Stephen Kemmis dan Robin Mc Taggart.. Subjek penelitian ini adalah siswa kelas V SD Hati Kudus dengan jumlah siswa 30 orang yang terdiri dari 15 siswa dan 15 siswi. Dalam validasi uji kelayakan instrument penilaian peneliti bekerjasama dengan dosen senam, dan dosen ahli senam. Setelah dilakukannya validasi kelayakan instrument penilaian, terdapat 4 indikator yang digunakan dalam penelitian ini. Dalam penelitian ini pengumpulan data dilakukan dengan cara melakukan tes kepada siswa untuk mengetahui apakah media audio visual bisa meningkatkan hasil belajar siswa. Dari Hasil penelitian ini menunjukkan perbedaan hasil tes siswa sebelum dan sesudah menggunakan media audio visual, dari 30 siswa yang lulus ≥ 75 sebanyak 27 siswa atau presentase 90%. Berdasarkan hasil penelitian maka penulis menyarankan kepada guru Pendidikan Jasmani untuk menggunakan media audio visual untuk meningkatkan hasil belajar siswa

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Sujarwo M.Pd ; 2). Dr. Taufik Rihatno
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Divisions: FIO > Pendidikan Jasmani
Depositing User: Users 10553 not found.
Date Deposited: 29 Jun 2022 03:05
Last Modified: 29 Jun 2022 03:05
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/30968

Actions (login required)

View Item View Item