THE RELEVANCE OF ENGLISH LEARNING MATERIALS TO COSMETOLOGY (TATA RIAS) STUDENTS' NEEDS IN UNJ

IKE PERATIWI, . (2017) THE RELEVANCE OF ENGLISH LEARNING MATERIALS TO COSMETOLOGY (TATA RIAS) STUDENTS' NEEDS IN UNJ. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (90kB)
[img] Text
CHAPTER IV.pdf

Download (5MB)
[img] Text
CHAPTER III.pdf

Download (144kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf

Download (79kB)
[img] Text
COVER.pdf

Download (42kB)
[img] Text
LEMBARAN-ABSTRAK.pdf

Download (43kB)
[img] Text
PERHITUNGAN DATA.pdf

Download (77kB)
[img] Text
REFERENCES.pdf

Download (39kB)
[img] Text
ACKNOWLEDGEMENT.pdf

Download (36kB)
[img] Text
CHAPTER V.pdf

Download (40kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis keterkaitan antara materi pembelajaran bahasa inggris pada kebutuhan mahasiswa jurusan Tata Rias di Universitas Negeri Jakarta. Penelitian ini mulai dilakukan pada Maret hingga Juni 2014. Penelitian ini dilakukan di Univeritas Negeri Jakarta, Kampus A, Jakarta Timur. Terdapat 52 mahasiswa Tata Rias angkatan 2011-2012 yang berpartisipasi di dalam penelitian ini, dan juga tiga dosen bahasa inggris dari mata kuliah umum. Studi kasus digunakan sebagai desain penelitian. Penelitian menggunakan metode kualitatif dengan menggunakan instrumen penelitian seperti angket, interview, dan analisis dokumen dengan menggunakan analisis objektif yang bersumber dari Hutchinson dan Waters (1987). Dari hasil penelitian, ditemukan bahwa mahasiswa Tata Rias membutuhkan kemampuan berbicara sebagai kebutuhan mereka menghadapi dunia kerja. Mereka ingin dapat berbicara dengan bahasa Inggris yang baik dan benar untuk menghadapi pelanggan asing. Buku teks yang sering digunakan oleh dosen bahasa inggris MKU yang menjadi subyek penelitian adalah English Guide: First Step in Understanding English. Berhubungan dengan situasi pekerjaan mahasiswa di masa depan, buku ini tidak cocok, karena teks yang disediakan di dalam buku ini sangat umum, dan dapat digunakan untuk segala jurusan di UNJ. Dosen sebaiknya menggunakan materi pendukung yang berhubungan dengan jurusan mahasiswa agar tersedianya materi membaca yang spesifik untuk mahasiswa-mahasiswa Tata Rias. ***** This study aims to analyze the relevance of learning materials to the needs of Cosmetology (Tata Rias) university students in state university of Jakarta. This study was started on March until June 2014. This study was conducted in state university of Jakarta, Campus A, East Jakarta. There were 52 Cosmetology (Tata Rias) university students from 2011 until 2012 generation and 3 English lecturers from mata kuliah umum who participated in this research. Case study was used as the research design. The approach of this study was qualitative by using the instruments like questionnaires, interviews, and document analysis by using objective analysis adapted from Hutchinson & Waters (1987). Based on the findings of the study, the researcher found that university students from Cosmetology (Tata Rias) need speaking ability as their needs to face in workplace. They need to be able to speak in English appropriately to handle the foreign customer. The most text book used by the English lectures from MKU that being the subject of this study was English Guide: First Step in Understanding English. While related to university students’ work situation in the future, this book doesn’t match, since the text provided in this book is too general and can be used for any majors in UNJ. The lecturers should use supplementary materials related to its major in order to provide specific reading materials to these students.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Hanny Iskandarini W, M. A ;
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 14685 not found.
Date Deposited: 18 Aug 2022 02:33
Last Modified: 18 Aug 2022 02:36
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/32605

Actions (login required)

View Item View Item