KRISNAWAN HARIYANTO, . (2022) MODEL LATIHAN KELINCAHAN BERBASIS MEDIA DALAM PERMAINAN BULUTANGKIS PADA MAHASISWA KOP BULUTANGKIS UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB I.pdf Download (264kB) |
|
Text
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (370kB) | Request a copy |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (246kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (253kB) |
|
Text
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan model latihan kelincahan berbasis media dalam permainan bulutangkis pada mahasiswa KOP Bulutangkis Univeristas Negeri Jakarta. Penelitian ini dilakukan dengan metode research and development, yaitu membuat model latihan agar mahasiswa lebih tertarik dan mudah, serta memberikan lebih banyak model dalam latihan guna meningkatkan hasil dari proses latihan. Penelitian ini membuat desain produk sebanyak 20 model yang telah diuji justifikasi oleh ahli bulutangkis dan ahli media. Tujuan dari peneitian ini adalah sebagai bahan refrensi atau acuan untuk meningkatkan keterampilan, keberhasilan, dan memberikan variasi kelincahan dalam melakukan kelincahan pada saat situasi permainan bulutangkis. Model latihan ini juga memberikan informasi pentingnya pemahaman mengenai kelincahan dalam meningkatkan peforma mahasiswa di dalam permainan bulutangkis. Hasil penelitian ini untuk kedepannya diharapkan dapat menjadi bahan referensi untuk para pelatih dan mahasiswa yang akan mengembangkan model ini dan dapat meningkatkan kelincahan pada permainan bulutangkis. This study aims to develop a media-based agility training model in badminton games in badminton KOP students of The State University of Jakarta. This research was conducted using the research and development method, which is to create an exercise model so that students are more interested and easier, and provide more models in training to improve the results of the training process. This research made product designs as many as 20 models that have been tested for justification by badminton experts and media experts. The purpose of this research is as a reference material or reference to improve skills, success, and provide a variety of agility in carrying out agility during badminton game situations. This training model also provides information on the importance of understanding agility in improving student performance in the badminton game. The results of this study in the future are expected to be a reference material for coaches and students who will develop this model and can increase agility in the badminton game.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Iwan Setiawan, M.Pd. ; 2). Khaeroni, M.Pd. |
Subjects: | Olah Raga dan Seni Pertunjukan > Pendidikan Olah Raga |
Divisions: | FIO > Pendidikan Jasmani |
Depositing User: | Users 14870 not found. |
Date Deposited: | 22 Aug 2022 03:30 |
Last Modified: | 22 Aug 2022 03:30 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/32889 |
Actions (login required)
View Item |