YOSE PANI RAHMA KRISTANTI, . (2022) ANALISIS MEDIA PODCAST LET’S TALK IN JAPANESE SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN CHOUKAI V BAHASA JEPANG UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (3MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (510kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (758kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (414kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (528kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (909kB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi konten yang ada pada Podcast Let’s Talk in Japanese untuk pembelajaran Choukai V dan untuk mengetahui kesesuaian media Podcast Let’s Talk in Japanese untuk pembelajaran Choukai V berdasarkan kriteria pemilihan media model SECTIONS yang merupakan akronim dari Student, Ease of Use, Cost, Teaching and Media Selections, Interactions, Organizational Issue, Networking, Security and Privacy. Kehidupan masa kini di era digital menuntut manusia untuk hidup dalam teknologi. Bidang pendidikan juga membutuhkan inovasi dalam menggunakan teknologi. Podcast menjadi salah satu media yang banyak digunakan beberapa tahun terakhir. Podcast kemudian menjadi familiar dan mulai banyak digunakan juga dalam bidang pendidikan. Hal tersebut didukung dengan beberapa penelitian mengenai Podcast untuk pendidikan. Metode penelitian yang digunakan ialah analisis deskriptif yang ada pada lingkup pengajaran pembelajaran Choukai V Prodi Pendidikan Bahasa Jepang. Pengumpulan datanya berupa angket, dokumentasi dan wawancara. Hasil penelitian ini adalah (1) Materi yang termuat dalam Podcast Let’s Talk in Japanese 16 episode diantaranya dimungkinan sebagai referensi untuk materi pembelajaran Choukai V dengan mempertimbangkan kesesuaiannya dengan materi RPS Choukai V. (2) Media Podcast Let’s Talk in Japanese untuk pembelajaran Choukai V berdasarkan teori SECTIONS dimungkinkan dapat menjadi media alternatif yang dapat digunakan dalam pembelajaran Choukai V. Kata Kunci: Analisis Media, Podcast, Choukai V This study aims to identify the content of Let’s Talk in Japanese Podcast for the Choukai V learning and to determine the suitability of the Let’s Talk in Japanese Podcast media for Choukai V learning based on the criteria for selecting media the SECTIONS model which is stand for Student, Ease of Use, Cost, Teaching and Media Selections, Interactions, Organizational Issue, Networking, Security and Privacy. Today's life in the digital era requires humans to live with technology. The field of education also requires innovation in the use of technology. Podcasts have been widely used media in recent years. Podcasts also became familiar and began to be used in education. This is supported by several studies on Podcasts for education. The research used descriptive analysis methods in the scope of listening comprehension in the Japanese Language Education Study Program. Data collection of this study is questionnaires, documentation and interviews. The results of this study are (1) 16 episodes of the materials contained in the Let's Talk in Japanese Podcast are possible as references for Choukai V learning materials by considering their suitability with Choukai V RPS material. (2) Podcast Let's Talk in Japanese Media for Choukai V learning based on SECTIONS theory is possible to be an alternative media that can be used in Choukai V. Keywords: Media Analysis, Podcast, Choukai V
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Poppy Rahayu, M.Pd. 2). Dr. Nur Saadah Fitri Asih, M.Pd. |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Jepang |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Jepang |
Depositing User: | Users 15942 not found. |
Date Deposited: | 02 Sep 2022 07:41 |
Last Modified: | 02 Sep 2022 07:41 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/34614 |
Actions (login required)
View Item |