PENGEMBANGAN MODUL DIGITAL "MEMBUAT KONTEN PEMBELAJARAN DARING DENGAN PLATFORM CANVA" BAGI GURU SMP SANTO MARKUS II JAKARTA

YOSUA ANDIKA TRI PUTRA, . (2022) PENGEMBANGAN MODUL DIGITAL "MEMBUAT KONTEN PEMBELAJARAN DARING DENGAN PLATFORM CANVA" BAGI GURU SMP SANTO MARKUS II JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (295kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (633kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (317kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (210kB) | Request a copy
[img] Text
Daftar Pustaka.pdf

Download (214kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (782kB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan modul digital bagi guru dalam membuat konten pembelajaran daring dengan platform Canva. Penelitian ini menggunakan model pengembangan Rowntree dengan mengadopsi model Jolliffe, et al. Model ini terdiri atas tiga tahapan utama, yaitu tahap perencanaan, tahap persiapan penulisan, serta tahap penulisan dan penyuntingan. Teknik evaluasi yang digunakan adalah evaluasi formatif dengan melibatkan ahli (expert review) dan uji coba pengguna (one to one dan small group). Hasil review ahli materi memperoleh skor rata-rata 3.33, dengan predikat sangat baik. Hasil review ahli desain pembelajaran memperoleh skor rata-rata 3.66, dengan predikat sangat baik. Hasil review ahli media memperoleh skor rata-rata 4.00, dengan predikat sangat baik. Pada uji coba pengguna, hasil evaluasi one to one memperoleh skor rata-rata 3.26, dengan predikat sangat baik. Hasil evaluasi small group memperoleh skor rata-rata 3.55, dengan predikat sangat baik. Berdasarkan hasil tersebut, modul digital pembuatan konten pembelajaran daring dengan Canva telah mencapai kriteria dan standar kelayakan yang baik. ***** This study aims to develop a digital module for teachers to create online learning content using the Canva platform. This study uses the Rowntree development model by adopting the model of Jolliffe, et al. This model consists of three main stages, namely the planning stage, the writing preparation stage, and the writing and editing stage. The evaluation technique used is formative evaluation involving expert review and user trials (one-to-one and small group). The results of the material expert review obtained an average score of 3.33, with a very good predicate. The results of the learning design expert review obtained an average score of 3.66, with a very good predicate. The results of the media expert review obtained an average score of 4.00, with a very good predicate. In the user trial, the results of the one-to-one evaluation obtained an average score of 3.26, with a very good predicate. The results of the evaluation of the small group obtained an average score of 3.55, with a very good predicate. Based on these results, the digital module for creating online learning content with Canva has achieved good eligibility criteria and standards.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Uwes Anis Chaeruman, M.Pd. ; 2). Dra. Suprayekti, M.Pd.
Subjects: Pendidikan > Media Pembelajaran
Teknologi dan Ilmu Terapan > Teknologi (umum) > Teknologi Pendidikan
Divisions: FIP > S1 Teknologi Pendidikan
Depositing User: Users 15631 not found.
Date Deposited: 08 Sep 2022 04:37
Last Modified: 08 Sep 2022 04:37
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/35293

Actions (login required)

View Item View Item