Imanuel Nehemia Murbijanto, . (2023) Gambaran Tingkat Depresi Kecemasan dan Stres Pada Mahasiswa yang Sedang Mengerjakan Skripsi di Fakultas Pendidikan Psikologi Universitas Negeri Jakarta. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKRTA.
Text
cover.pdf Download (690kB) |
|
Text
Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
|
Text
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (240kB) |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (212kB) |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (139kB) |
|
Text
Daftar Pustaka.pdf Download (195kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (779kB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mencari gambaran kecemasan, depresi dan stres terjadi pada mahasiswa yang sedang mengerjakan skripsi di Fakultas Pendidikan Psikologi di Universitas Negeri Jakarta. Metode yang dipilih dalam penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan menganalisis uji deskriptif. Variabel pada penelitian ini kecemasan, depresi dan stres yang menggunakan instrumen DASS (Depression, Anxiety, and Stress Scale) yang berasal dari Lovibond bersaudara (1995) yang sudah terstandar dan sudah dialihkan pada bahasa Indonesia. Teknik pengambilan sampel pada penelitian ini menggunkan convenience sampling dengan sampel yang berjumlah 72 responden. Hasil gambaran yang sudah dapatkan menyatakan bahwa kecenderungan kecemasan pada mahasiswa yang sedang mengerjakan skripsi memiliki kategori rendah, sedang dan tinggi, gambaran kecenderungan depresi pada mahasiswa yang sedang mengerjakan skripsi mulai dari rendah, sedang dan tinggi, kemudian kecenderungan stres pada mahasiswa yang sedeang mengerjakan skripsi mulai dari rendah, sedang dan tinggi. Dari konstruk kecemasan, depresi dan stres mahasiswa memiliki kecenderungan disetiap kategorinya yang menandakan bahwa Depression, anxiety and Stres Scale (DASS) mampu menggambarkan kecenderungan kecemasan, depresi dan stres pada mahasiswa.** This study aims to find out the description of anxiety, depression and stress that occurs in students who are working on their thesis at the Faculty of Psychology Education at Jakarta State University. The method chosen in this study uses a quantitative approach by analyzing descriptive tests. The variables in this study were anxiety, depression and stress using the DASS (Depression, Anxiety, and Stress Scale) instrument which came from the Lovibond brothers (1995) which was standardized and had been transferred to Indonesian. The sampling technique in this study used convenience sampling with a sample of 72 respondents. The results of the description that has been obtained state that the tendency of anxiety in students who are working on their thesis has low, medium and high categories, the description of the tendency of depression in students who are working on their thesis starts from low, medium and high, then the tendency of stress in students who are working on their thesis starts from low, medium and high. From the constructs of anxiety, depression and stress, students have a tendency in each category which indicates that the Depression, Anxiety and Stress Scale (DASS) is able to describe the tendency of anxiety, depression and stress in students.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Erik M.Si 2). Prof. Dr. Yufiarti, M.Si |
Subjects: | Filsafat, Psikologi & Agama > Psikologi, Ilmu Jiwa |
Divisions: | FPPsi > S1 Psikologi |
Depositing User: | Users 17881 not found. |
Date Deposited: | 13 Mar 2023 05:33 |
Last Modified: | 17 Jan 2024 02:29 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/38449 |
Actions (login required)
View Item |