NURHAIDA ZAHRA, . (2024) PEMAHAMAN KONSEP SAINS PADA GURU PAUD. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER pdf.pdf Download (2MB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (1MB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (640kB) | Request a copy |
|
Text
Daftar Pustaka.pdf Download (1MB) |
|
Text
lampiran 1.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengetahui pemahaman konsep sains pada guru PAUD di TK Bunayya dan SPS PAUD Singkong mengenai konsep dan praktik pelaksanaan. Penelitian ini merupakan penelitian kulaitatif jenis studi kasus dengan Teknik pengumpulan data observasi, wawancara, serta dokumentasi dan Teknik analisis data yang digunakan adalah reduksi data, penyajian data, dan penarikan Kesimpulan/verifikasi. Hasil penelitian menunjukan guru memahami konsep sains pada pembelajaran anak namun tidak spesifik, guru juga menyadari pentingnnya konsep sains pada anak dalam pembelajaran sains. Latar belakang pendidikan juga mempengaruhi bagaimana guru memahami konsep sains. Guru dengan latar belakang sosial humaniora cenderung lebih fokus pada keterampilan sosial dan keseimbangan, dengan pemahaman yang kurang mendalam tentang konsep ilmiah. Sedangkan guru dengan latar belakang sosial humaniora cenderung lebih fokus pada keterampilan sosial dan keseimbangan, dengan pemahaman yang kurang mendalam tentang konsep ilmiah. Penelitian ini berguna untuk memberikan pemahaman mendalam mengenai pemhaman konsep sains pada guru PAUD. ********** This study aims to determine the understanding of science concepts in PAUD teachers at Bunayya Kindergarten and SPS PAUD Singkong regarding concepts and implementation practices. This research is a case study type culaitative research with data collection techniques of observation, interviews, and documentation and the data analysis techniques used are data reduction, data presentation, and conclusion drawing/verification. The results showed that teachers understand the concept of science in children's learning but not specifically, teachers also realize the importance of science concepts in children in science learning. Educational background also affects how teachers understand science concepts. Teachers with a social humanities background tend to focus more on social skills and balance, with less in-depth understanding of scientific concepts. Whereas teachers with a social humanities background tend to focus more on social skills and balance, with less in-depth understanding of scientific concepts. This research is useful for providing an in-depth understanding of science concept understanding in early childhood teachers
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Ade Dwi Utami, S.Pd.,M.Pd,Ph.D. ; 2). Dr. Nurbiana Dhieni, M.Psi. |
Subjects: | Pendidikan > Pendidikan Dasar Pendidikan > Kualifikasi dan Profesionalitas Guru Pendidikan > Pendidikan Dasar > Pendidikan Anak |
Divisions: | FIP > S1 Pendidikan Guru PAUD |
Depositing User: | Users 25642 not found. |
Date Deposited: | 05 Sep 2024 23:45 |
Last Modified: | 05 Sep 2024 23:45 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/50760 |
Actions (login required)
View Item |