STUDENTS’ PERCEPTION TOWARD ASSESSMENT TYPES IMPLEMENTED IN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM IN SMKN 47 JAKARTA

MIFTAH NURAULIA PUTRI, . (2017) STUDENTS’ PERCEPTION TOWARD ASSESSMENT TYPES IMPLEMENTED IN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOM IN SMKN 47 JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
ACKNOWLEDGEMENT.pdf

Download (177kB)
[img] Text
ABSTRACT.pdf

Download (202kB)
[img] Text
ABSTRAK.pdf

Download (134kB)
[img] Text
Biodata Penulis.pdf

Download (80kB)
[img] Text
CHAPTER V.pdf

Download (73kB)
[img] Text
CHAPTER I.pdf

Download (65kB)
[img] Text
CHAPTER II.pdf

Download (78kB)
[img] Text
CHAPTER III.pdf

Download (979kB)
[img] Text
CHAPTER IV.pdf

Download (1MB)
[img] Text
Lembar Pernyataan.pdf

Download (1MB)
[img] Text
Lembar Pengesahan.pdf

Download (1MB)
[img] Text
COVER.pdf

Download (46kB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis persepsi siswa tentang tipe-tipe penilaian yang diterapkan dalam kelas bahasa Inggris. Studi kasus digunakan sebagai metode dari penelitian ini. Data dari penelitian ini adalah aktivitas mengajar dan belajar di kelas X Akuntansi 2, wawancara guru dan siswa, dan persepsi siswa mengenai penilaian di kelas bahasa Inggris di SMKN 47 Jakarta. Data menunjukkan bahwa penilaian yang diberikan oleh guru adalah UTS, UAS, Ulangan Harian, Tes Berbicara, Tes Menulis, Tes Membaca, Tes Mendengarkan, dan sikap siswa di dalam dan di luar kelas. Tipe penilaian yang diterapkan adalah selama pembelajaran dan akhir pembelajaran, secara formal dan informal, dan tujuan dari pembelajarannya adalah untuk penilaian pembelajaran dan penilaian untuk pembelajaran. Berdasarkan kuesioner dan interview yang dilakukan, partisipan memiliki respon yang postif. Mereka berpendapat bahwa penilaian yang diterapkan di kelas bahasa Inggris sudah mendukung pembelajaran bagi mereka dengan diberikannya penilaian-penilaian tersebut. Melalui penilaian mereka mendapat balikan yang berguna untuk mengetahui kelebihan dan kekurangan mereka dalam belajar bahasa Inggris, dan penilaian tersebut juga dapat berguna untuk karir mereka di masa mendatang dan untuk mendapatkan pekerjaan yang lebih baik. This study is aimed to analyze students’ perception toward assessment types are implemented in English language classroom. Case study was used as the method of this research. Data of this research is the teaching and learning activities in the X Akuntansi 2 class, students and teacher interviewed, and students’ perception about assessment types in English language classroom in SMKN 47 Jakarta. The data shows that the given assessments by the teacher were UTS, UAS, Ulangan Harian, Speaking Test, Writing Test, Reading Test, Listening Test, and Attitude of the students inside or outside of the classroom. The types of assessment were implemented are during the learning (formative) and at the end of the learning (summative), formal and informal, and the purpose of the assessment is of learning and for learning. Based on questionnaire and interview were conducted, the respondents had positive response. They argued that the assessment were implemented in English language classroom has already supported their learning by giving the assessments. Through the assessment practices they got the feedback which was useful for knowing their strengths and weaknesses in learning English, and it could useful for the future career or to get a better job.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1) Dr. H. Muchlas Suseno, M.Pd 2) Dr. Sudarya Permana, M.Hum
Subjects: Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris
Divisions: FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: sawung yudo
Date Deposited: 26 May 2022 10:55
Last Modified: 26 May 2022 10:55
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/29146

Actions (login required)

View Item View Item