PENGEMBANGAN WORDLESS PICTURES BOOK DALAM PEMBELAJARAN MENULIS KREATIF SISWA KELAS V SEKOLAH DASAR

JULIA AZHARI, . (2021) PENGEMBANGAN WORDLESS PICTURES BOOK DALAM PEMBELAJARAN MENULIS KREATIF SISWA KELAS V SEKOLAH DASAR. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (605kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (351kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (769kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (748kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (920kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (208kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (378kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (4MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian dan pengembangan ini bertujuan untuk menghasilkan produk Media Pembelajaran Wordless Pictures Book Dalam Pembelajaran Menulis Kreatif Siswa Kelas V Sekolah Dasar. Penelitian dan pengembangan ini menggunakan model desain instruksional ADDIE (Analyze, Design, Develop, Implement, Evaluate). Teknik pengumpulan data yang digunakan yaitu, observasi, wawancara, dan kuesioner. Media pembelajaran wordless pictures book akan melewati tahap uji ahli dan untuk evaluasi pengguna hanya sampai pada tahap uji coba one to one atau perorangan dikarenakan pandemi Covid 19 yang terjadi. Hasil penilaian uji ahli yang melibatkan ahli media, ahli materi, dan ahli sastra anak mendapatkan penilaian dengan skor rata-rata keseluruhan sebesar 81,86% yang termasuk pada kategori sangat baik dan untuk kelayakan masuk dalam kategori sangat layak. Hasil evaluasi pengguna pada uji coba perorangan yang melibatkan 3 siswa kelas V sekolah dasar memperoleh skor rata-rata keseluruhan sebesar 93,3% yang termasuk pada kategori sangat baik dan untuk kelayakan masuk dalam kategori sangat layak. Hasil ini menunjukkan media pembelajaran wordless pictures book yang dikembangkan layak digunakan dalam pembelajaran menulis kreatif di kelas V sekolah dasar. This research and development aims to produce products in the form of Learning Media Wordless Pictures Book In Creative Writing Learning For Grade V Elementary School Students. This research and development uses addie instructional design model (Analyze, Design, Develop, Implement, Evaluate). Data collection techniques used are observation, interviews, and questionnaires. Wordless pictures book learning media will pass the expert test stage and for user evaluation only until the trial stage one to one or individual due to the Covid 19 pandemic that occurred. The results of expert test assessments involving media experts, material experts, and children's literature experts were assessed with an overall average score of 81.86% that belonged to an excellent category and for eligibility to fall into the highly feasible category. The results of user evaluations on individual trials involving 3 elementary school grade V students achieved an overall average score of 93.3% that belonged to an excellent category and for eligibility to fall into the highly feasible category. These results show that the wordless pictures book learning media developed is worth using in creative writing learning in grade V elementary school.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Herlina, M.Pd.; 2). Dr. Yurniwati, M.Pd.
Subjects: Pendidikan > Pendidikan Dasar
Pendidikan > Media Pembelajaran
Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Indonesia
Divisions: FIP > S1 Pendidikan Guru Sekolah Dasar
Depositing User: Users 10415 not found.
Date Deposited: 01 Apr 2021 04:05
Last Modified: 01 Apr 2021 04:05
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/15730

Actions (login required)

View Item View Item