SEFTYANA DIZA MARISSA, . (2022) STRATEGI PENJUAL BUKU PADA MASA PANDEMI COVID-19 (STUDI DESKRIPTIF : PENJUAL BUKU PASAR KENARI, JAKARTA PUSAT). Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
Cover .pdf Download (1MB) |
|
Text
Bab 1 .pdf Download (252kB) |
|
Text
Bab 2 .pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) | Request a copy |
|
Text
Bab 3 .pdf Restricted to Registered users only Download (389kB) | Request a copy |
|
Text
Bab 4 .pdf Restricted to Registered users only Download (594kB) | Request a copy |
|
Text
Bab 5 .pdf Restricted to Registered users only Download (130kB) | Request a copy |
|
Text
Daftar Pustaka .pdf Download (240kB) |
|
Text
Lampiran .pdf Restricted to Registered users only Download (825kB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk memberikan gambaran dari strategi serta resiliensi penjual buku Pasar Kenari selama pandemi Covid-19. Penelitian ini dilakukan di Pasar Kenari, Jakarta Pusat selama tiga bulan dari Desember hingga Februari 2021. Metode penelitian yang digunakan menggunakan deskriptif dengan teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi, angket, dan wawancara. Teknik analisis data yang digunakan adalah statistik deskriptif dengan bentuk persente. Adapun populasi dalam penelitian ini sejumlah 40 responden. Hasil penelitian menunjukkan bahwa strategi penjual buku dengan cara berjualan secara offline maupun online. Sedangkan untuk resiliensi penjual buku pada masa pandemi Covid-19 yaitu tinggi dengan persentase sebesar 80%. Hal ini didasarkan pada aspek-aspek resiliensi yaitu kontrol impuls, empati, dan efikasi diri, This research aims to provide an overview of the selling strategy and resilience of the Pasar Kenari Booksellers during the Covid-19 pandemic. This research was conducted at Pasar Kenari, Central Jakarta for three months from Desember to Februari 2021. The research method used was descriptive with the data collection techniques used were observation, questionnares, and interviews. The data analysis technique use dis descriptive statistics in the form of percentage. As for the population in this research a number of 40 respondents. The result show that the strategy by means selling offline and online. As for the resilience of book sellers during the pandemic Covid-19 is high by 80%. It is based on the resilience aspect namely impulse control, empathy, and sef- efficacy.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr.Desy Safitri, M.Si ; 2). Nandi Kurniawan, M.Si |
Subjects: | Ilmu Sosial > Ilmu Sosial (Umum) Ilmu Sosial > Perdagangan, e-commerce |
Divisions: | FIS > S1 Pendidikan IPS |
Depositing User: | Users 13173 not found. |
Date Deposited: | 22 Feb 2022 06:38 |
Last Modified: | 22 Feb 2022 06:38 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/22500 |
Actions (login required)
View Item |