AGUS MUHAMAD MA'RUF RIFA'I, . (2022) TINGKAT KEPUASAN PENGUNJUNG OBYEK WISATA PARALAND DI KOTA MAJALENGKA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
CAVER.pdf Download (625kB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (234kB) |
|
Text
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) | Request a copy |
|
Text
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (217kB) | Request a copy |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (324kB) | Request a copy |
|
Text
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (147kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (267kB) |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk melihat tingkat kepuasan pengunjung obyek wisata Paraland di Kota Majalengka. Penelitian ini dilakukan pada bulan Januari 2022. Pada penelitian ini peneliti menggunakan metode penelitian Deskriptif. Sampel penelitian ini adalah pengunjung obyek wisata Paraland Kota Majalengka sampel dalam penelitian ini 254 orang. Teknik penyebaran kuisioner 25 pernyataan tentang kepuasan pengunjung yang akan dijawab oleh responden akan ditampilkan secara offline. Teknik analisis data peneliti yaitu dengan menghitung skor jawaban, menginterpensikan jawaban dari setiap butir pernyataan, dan menginterpensikan jawaban dari setiap dimensi. Dari penelitian yang dilakukan oleh peneliti maka didapat hasil penelitian bahwa pengunjung Obyek Wisata Paraland Kota Majalengka yang memiliki tingkat kepuasan dengan dimensi kasat mata 50 orang atau 19,7% dengan kategori tinggi, Pengunjung Obyek Wisata Paraland Kota Majalengka dengan dimensi kehandalan 188 orang atau 74% dengan kategori tinggi, pengujung obyek wisata Paraland Kota Majalengka dengan dimensi ketanggapan 144 orang atau 57% dengan kategori tinggi, pengunjung obyek wisata Paraland Kota Majalengka dengan dimensi jaminan 186 orang atau 73% Dengan kategori tinggi dan pengunjung obyek wisata Paraland Kota Majalengka dengan dimensi empati 74 orang atau 29,1% dengan kategori tinggi. Kata Kunci: Tingkat kepuasan, Pengunjung, Paraland This study aims to see the level of satisfaction of visitors to Paraland Tourism Object in Majalengka City. This research was conducted in January 2022. In this study the researchers used descriptive research methods. The sample of this study were visitors to the Paraland tourism object in Majalengka City. The sample in this study was 254 people. The technique of distributing questionnaires 25 statements about visitor satisfaction which will be answered by respondents will be displayed offline. The researcher's data analysis technique was by calculating the answer scores, interpreting the answers for each statement item, and interpreting the answers for each dimension. From the research conducted by researchers, the results obtained are that visitors to the Paraland Tourism Object in Majalengka City who have a satisfaction level with the visible dimensions of 50 people or 19.7% in the high category, Visitors to the Paraland Tourism Object in Majalengka City with reliability dimensions are 188 people or 74% in the high category, visitors to the Paraland Tourism Object in Majalengka City with a responsiveness dimension of 144 people or 57% in the high category, visitors to the Paraland Tourism Object in Majalengka City with a guarantee dimension of 186 people or 73% with a high category and visitors to the Paraland Tourism Object in Majalengka City with a dimension of empathy 74 people or 29.1% with high category. Keywords: Level of satisfaction, Visitors, Paraland
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Abdul Gani, M.Pd 2). Dr. Aan Wasan, S.Sos,. M.Si |
Subjects: | Geografi, Antropologi > Olah Raga dan Rekreasi |
Divisions: | FIO > Olahraga Rekreasi |
Depositing User: | Users 13426 not found. |
Date Deposited: | 02 Mar 2022 06:24 |
Last Modified: | 02 Mar 2022 06:24 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/23078 |
Actions (login required)
View Item |