Willy Firmansyah, . (2020) STUDENTS’ PERFORMANCE IN WRITING ENGLISH EXPOSITION TEXT OF THE ELEVENTH GRADERS OF SMAN 68 JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
4 ACKNOWLEDGMENT.pdf Download (17kB) |
|
Text
0 COVER.pdf Download (19kB) |
|
Text
3 LEMBAR PERSETUJUAN.pdf Download (35kB) |
|
Text
1 LEMBAR PENGESAHAN .pdf Download (29kB) |
|
Text
2 LEMBAR PERNYATAAN.pdf Download (7kB) |
|
Text
9 CHAPTER II.pdf Restricted to Registered users only Download (47kB) |
|
Text
8 CHAPTER I.pdf Download (20kB) |
|
Text
5 ABSTRAK.pdf Download (35kB) |
|
Text
7 TABLE OF CONTENTS.pdf Download (9kB) |
|
Text
6 ABSTRACT.pdf Download (35kB) |
|
Text
13 REFERENCES.pdf Download (15kB) |
|
Text
10 CHAPTER III.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
|
Text
12 CHAPTER V.pdf Restricted to Registered users only Download (11kB) |
|
Text
11 CHAPTER IV.pdf Restricted to Registered users only Download (292kB) |
Abstract
Keterampilan menulis sangat penting untuk dikuasai di era globalisasi ini. Eksposisi sebagai salah satu genre teks berguna bagi siswa untuk mengungkapkan pendapat tentang suatu materi pelajaran dan menjelaskannya dengan cara yang logis. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kinerja siswa kelas XI SMAN 68 Jakarta dalam menulis teks eksposisi bahasa Inggris. Melalui metode analisis isi, penelitian ini menganalisis hasil kinerja siswa dengan menggunakan rubrik dari Blake Education yang mencakup empat aspek utama keterampilan menulis eksposisi bahasa Inggris. Tabel analisis rubrik terdiri dari (1) tujuan, (2) struktur, (3) organisasi teks, dan (4) ciri- ciri bahasa. Penelitian ini menemukan bahwa tingkat prestasi siswa dalam menulis teks eksposisi bahasa Inggris di SMAN 68 Jakarta sebagian besar mencapai level 1 dan level 2, namun terdapat beberapa siswa yang masih berada pada level 3 pada beberapa indikator. Sebagian besar siswa memiliki kemampuan untuk menulis teks eksposisi yang tepat. Meski demikian, pembelajaran teks eksposisi masih perlu dimaksimalkan untuk mencapai level yang dihaparkan bagi siswa yang belum mencapainya. Writing skills are very important to master in this globalization era. Exposition, as one of text genres, is useful for students to express opinions about one subject matter and explain it in a logical way. This study is intended to find out about the performance of eleventh grade students of SMAN 68 Jakarta in writing English exposition text. Through the method of content analysis, this study analyzes student performance results using the rubric of from Blake Education which includes four main aspects of English exposition writing skills. The table analysis of the rubric is consists of (1)purpose, (2)structure, (3)text organization, and (4)the language features. This study found that the level of student performance in writing English exposition texts in SMAN 68 Jakarta are mostly reaching the level 1 and level 2, but there are some students who are still in level 3 in some indicators. Most of the students are having required capability to write a proper exposition text. However, the teaching of exposition text is still required to be maximized in order to achieve the required level for those who are still in the lower one.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Sudarya Permana, M.Hum ; 2). Dra. Sri Sulastini, M.A |
Subjects: | Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S1 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Users 14626 not found. |
Date Deposited: | 30 Jun 2022 02:18 |
Last Modified: | 30 Jun 2022 02:18 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/30983 |
Actions (login required)
View Item |