AJENG NURDIANTI, . (2022) PENGARUH MODAL PSIKOLOGIS TERHADAP INTENSI BERWIRAUSAHA PADA KAUM MUDA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
COVER.pdf Download (602kB) |
|
Text
BAB 1.pdf Download (241kB) |
|
Text
BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (355kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (338kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (345kB) | Request a copy |
|
Text
BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (159kB) | Request a copy |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (237kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh modal psikologis terhadap intensi berwirausaha pada kaum muda. Metode penelitian yang digunakan pada penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan analisis regresi sederhana. Subjek penelitian ini terdiri dari 140 responden kaum muda di DKI Jakarta yang berusia 18-40 tahun yang diambil dengan teknik purposive sampling. Alat ukur yang digunakan dalam penelitian ini dan telah diadaptasi peneliti adalah Psychological Capital Questionnaire (KKaPsy) oleh Grobelny & Kuchciak (2022) untuk mengukur modal psikologis dan Entrepreneurial Intention Questionnaire oleh Uyun (2020) untuk mengukur intensi berwirausaha. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan antara modal psikologis terhadap intensi berwirausaha pada kaum muda sebesar 36,8%. ***** This study aims to determine the effect of psychological capital on the entrepreneurial intention of young people. The research method used in this study is a quantitative method with simple regression analysis. The subjects of this study consisted of 140 youth respondents in DKI Jakarta aged 18-40 years who were taken by purposive sampling technique. The measuring instrument used in this study and has been adapted by researchers is the Psychological Capital Questionnaire (KKaPsy) by Grobelny & Kuchciak (2022) to measure psychological capital and the Entrepreneurial Intention Questionnaire by Uyun (2020) to measure entrepreneurial intentions. The results showed that there was a significant influence between psychological capital on the entrepreneurial intention of young people by 36.8%.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Additional Information: | 1) Erik, M.Si. 2) Anna Armeini Rangkuti, M.Si. |
Subjects: | Filsafat, Psikologi & Agama > Psikologi, Ilmu Jiwa |
Divisions: | FPPsi > S1 Psikologi |
Depositing User: | Users 16359 not found. |
Date Deposited: | 15 Sep 2022 06:30 |
Last Modified: | 15 Sep 2022 06:30 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/35994 |
Actions (login required)
View Item |