GAMBARAN EFIKASI DIRI AKADEMIK PADA MAHASISWA FAKULTAS PENDIDIKAN PSIKOLOGI UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA

KEA RARA DHARMAWAN, . (2024) GAMBARAN EFIKASI DIRI AKADEMIK PADA MAHASISWA FAKULTAS PENDIDIKAN PSIKOLOGI UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (969kB)
[img] Text
BAB 1.pdf

Download (248kB)
[img] Text
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (347kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (356kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (519kB) | Request a copy
[img] Text
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (234kB) | Request a copy
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (304kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui gambaran efikasi diri akademik pada mahasiswa Fakultas Pendidikan Psikologi Universitas Negeri Jakarta. Dalam penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Sampel dalam penelitian ini adalah mahasiswa/i aktif Fakultas Pendidikan Psikologi Universitas Negeri Jakarta berjumlah 150 orang. Alat ukur yang digunakan pada penelitian ini adalah The Academic Self-Efficacy Scale (TASES) oleh Sagone dan Caroli (2014) dan diadaptasi versi bahasa Indonesia oleh Damayanti dkk., (2021). Hasil penelitian menunjukkan bahwa mahasiswa Fakultas Pendidikan Psikologi Universitas Negeri Jakarta memiliki tingkat efikasi diri akademik pada kategori sedang sebanyak 84 responden dengan persentase 56.0%. Kata Kunci : Efikasi Diri Akademik, Mahasiswa Fakultas Pendidikan Psikologi Universitas Negeri Jakarta ***** This study aims to determine the description of academic self-efficacy among students at the Faculty of Educational Psychology, Jakarta State University. This study uses quantitative methods. The sample in this study were 150 active students of the Faculty of Psychology Education, Jakarta State University. The measuring tool used in this study is The Academic Self-Efficacy Scale (TASES) by (Sagone and Caroli, 2014) and adapted from the Indonesian version by Damayanti et al., (2021). The results of the research showed that 84 students at the Faculty of Educational Psychology, Jakarta State University had a level of academic self-efficacy in the medium category with a percentage of 56.0%. Keywords: Academic Self-Efficacy, Students at the Faculty of Educational Psychology State University Of Jakarta.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. phil. Zarina Akbar, M.Psi ; 2). Mauna, M.Psi
Subjects: Pendidikan > Psikologi Pendidikan
Divisions: FPPsi > S1 Psikologi
Depositing User: Users 22010 not found.
Date Deposited: 19 Feb 2024 01:20
Last Modified: 19 Feb 2024 01:20
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/44915

Actions (login required)

View Item View Item