GAMBARAN REGULASI EMOSI PADA MAHASISWA RANTAU DI FAKULTAS ILMU PENDIDIKAN

MALYANATUL HUURIYAH, . (2024) GAMBARAN REGULASI EMOSI PADA MAHASISWA RANTAU DI FAKULTAS ILMU PENDIDIKAN. Sarjana thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
1. COVER.pdf

Download (822kB)
[img] Text
2. BAB 1.pdf

Download (117kB)
[img] Text
3. BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (234kB) | Request a copy
[img] Text
4. BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (297kB) | Request a copy
[img] Text
5. BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (251kB) | Request a copy
[img] Text
6. BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (105kB) | Request a copy
[img] Text
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (173kB)
[img] Text
8. LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (980kB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini bertujuan mengetahui Gambaran kesulitan regulasi emosi pada mahasiswa rantau di Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Jakarta. Penelitian ini menggunakan metode survei. Sampel pada penelitian ini berjumlah 223 orang mahasiswa Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Jakarta yang merantau dari luar daerah Jakarta, Bogor, Depok, Tanggerang dan Bekasi (JABODETABEK). Sampel dipilih dengan menggunakan Teknik purposive sampling. Pengukuran kesulitan regulasi emosi menggunakan instrumen Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) yang diadaptasi oleh peneliti. Analisis data dilakukan menggunakan statistic deskriptif dengan bantuan software SPSS versi 25. Hasil penelitian menggambarkan perolehan rerata skor pada tiap aspek yaitu: pada aspek NonAcceptance dengan skor 2.46, pada aspek Goals dengan skor 2.49, pada aspek Impulse dengan skor 2.44, pada aspek Awareness dengan skor sebesar 2.05, pada aspek Strategies dengan skor 2.46 dan pada aspek Clarity dengan skor sebesar 2.13. Hasil ini dipengaruhi oleh factor demografi lain seperti jenis kelamin, usia, dan wilayah yang berbeda. ***** This research aims to understand the difficulties in emotion regulation among out-of-town students at the Faculty of Education, Universitas Negeri Jakarta. This study uses a survey method. The sample in this study consists of 223 students from the Faculty of Education, Universitas Negeri Jakarta, who are residing outside the Jakarta, Bogor, Depok, Tangerang, and Bekasi (JABODETABEK) area. The sample was selected using purposive sampling technique. The measurement of emotion regulation difficulties used the Difficulties in Emotion Regulation Scale (DERS) instrument, which was adapted by the researcher. Data analysis was performed using descriptive statistics with the help of SPSS version 25 software. The research results depict the average scores in each aspect as follows: NonAcceptance aspect with a score of 2.46, Goals aspect with a score of 2.49, Impulse aspect with a score of 2.44, Awareness aspect with a score of 2.05, Strategies aspect with a score of 2.46, and Clarity aspect with a score of 2.13. These results are influenced by other demographic factors such as gender, age, and different regions.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Additional Information: 1). Dr. Karsih, M.Pd. ; 2). Dr. Susi Fitri, M.Si.,Kons.
Subjects: Pendidikan > Bimbingan dan Konseling
Divisions: FIP > S1 Bimbingan Dan Konseling
Depositing User: Users 23423 not found.
Date Deposited: 24 Sep 2024 23:47
Last Modified: 02 Oct 2024 00:58
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/50979

Actions (login required)

View Item View Item