ANALISIS FEAR OF MISSING OUT PADA KONSUMEN PRODUK SCARLETT WHITENING

SITI KHODIJAH, . (2025) ANALISIS FEAR OF MISSING OUT PADA KONSUMEN PRODUK SCARLETT WHITENING. Diploma thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.

[img] Text
COVER.pdf

Download (577kB)
[img] Text
Bab 1 Pendahuluan.pdf

Download (209kB)
[img] Text
Bab 2 Landasan Teori.pdf
Restricted to Registered users only

Download (223kB) | Request a copy
[img] Text
Bab 3 Metodologi.pdf
Restricted to Registered users only

Download (193kB) | Request a copy
[img] Text
Bab 4 Hasil&Pembahasan.pdf
Restricted to Registered users only

Download (278kB) | Request a copy
[img] Text
Bab 5 Kesimpulan & Saran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (75kB) | Request a copy
[img] Text
Daftar Pustaka.pdf

Download (226kB)
[img] Text
Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (376kB) | Request a copy

Abstract

Penelitian ini menganalisis FoMO pada konsumen produk scarlett Whitening. Fear of Missing Out (FoMO) adalah salah satu faktor seseorang aktif dalam menggunakan media sosial dan terdapat hubungan antara FoMO dengan frekuensi penggunaan media sosial. Dengan kata lain, individu yang mengalami FoMO cenderung akan mengikuti berbagai aktivitas yang dilakukan oleh orang lain demi memenuhi keinginan tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi fear of missing out dilihat dari dimensi FoMO personal dan FoMO sosial pada konsumen produk Scarlett Whitening. Sampel dalam penelitian ini adalah 130 responden. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan jenis penelitian deskriptif. Pengambilan sampel pada penelitian ini menggunakan non-probability sampling dengan teknik purposive sampling. Partisipan pada penelitian ini merupakan pengguna produk Scarlett Whitening untuk perawatan kulitnya. Metode yang digunakan dalam mengumpulkan data adalah kuesioner dengan skala likert dan pengolahan data menggunakan perangkat lunak SPSS 29 dalam melakukan uji validitas sebuah instrument terhadap indikator-indikator dalam kuesioner online yang telah diisi oleh responden. Temuan ini menunjukkan bahwa dimensi sosial seperti: perasaan terhubung dengan orang lain, keinginan untuk diterima dalam kelompok sosial, dan pengalaman teman dalam membeli produk Scarlett Whitening, menjadi pertimbangan dalam penggunaan produk Scarlett Whitening dengan hasil rata-rata adalah 3.71. Sementara itu, pada dimensi personal seperti: perasaan cemas, keinginan menjadi pusat perhatian, dan keinginan untuk diakui oleh orang lain tidak menjadi pertimbangan dalam penggunaan produk Scarlett Whitening dengan hasil rata-rata adalah 2.92 Kata kunci: FOMO, personal, sosial, Perilaku Konsumtif ***** This study analyzes FoMO in consumers of Scarlett Whitening products. Fear of Missing Out (FoMO) is one of the factors for someone actively using social media and there is a relationship between FoMO and the frequency of social media use. In other words, individuals who experience FoMO tend to follow various activities carried out by others in order to fulfill this desire. This study aims to identify the fear of missing out seen from the dimensions of personal FoMO and social FoMO in consumers of Scarlett Whitening products. The sample in this study were 130 respondents. This research uses quantitative methods with descriptive research. Sampling in this study used non-probability sampling with purposive sampling technique. Participants in this study are users of Scarlett Whitening products for skin care. The method used in collecting data is a questionnaire with a Likert scale and data processing using SPSS 29 software in testing the validity of an instrument against indicators in an online questionnaire that has been filled out by respondents. The findings show that social dimensions such as: feeling connected to others, the desire to be accepted in social groups, and friends' experience in buying Scarlett Whitening products, are taken into consideration in using Scarlett Whitening products with an average result of 3.71. Meanwhile, personal dimensions such as: feelings of anxiety, desire to be the center of attention, and desire to be recognized by others are not a consideration in the use of Scarlett Whitening products with an average result of 2.92. Keywords: FOMO, personal, social, Consumptive Behavior

Item Type: Thesis (Diploma)
Additional Information: 1). Andi Muhammad Sadat, S.E., M.Si., Ph.D. ; 2). Dewi Agustin Pratama Sari, S.E., M.S.M.
Subjects: Manajemen > Manajemen Pemasaran
Divisions: FE > D IV Pemasaran Digital
Depositing User: Users 27415 not found.
Date Deposited: 10 Mar 2025 07:33
Last Modified: 10 Mar 2025 07:33
URI: http://repository.unj.ac.id/id/eprint/55390

Actions (login required)

View Item View Item