RAIDAH ZAHRA, . (2018) BUILDING CHARACTER OF ALTRUISM IN THE PRAXIS OF ENGLISH LANGUAGE INSTRUCTION AT JUNIOR HIGH SCHOOL (A Case Study). Magister thesis, UNIVERSITAS NEGERI JAKARTA.
Text
Tandatangan lembar pengesahan.pdf Download (63kB) |
|
Text
Raidah Zahra_Table of Content.pdf Download (288kB) |
|
Text
Raidah Zahra_CHAPTER V.pdf Download (287kB) |
|
Text
Raidah Zahra_CHAPTER IV.pdf Download (494kB) |
|
Text
Raidah Zahra_CHAPTER II.pdf Download (434kB) |
|
Text
Raidah Zahra_CHAPTER III.pdf Download (469kB) |
|
Text
Raidah Zahra_Acknowledgement.pdf Download (5kB) |
|
Text
Raidah Zahra_Abstrak bahasa Indonesia.pdf Download (6kB) |
|
Text
Raidah Zahra_Abstrak bahasa Inggris.pdf Download (103kB) |
|
Text
Raidah Zahra_Cover.pdf Download (35kB) |
|
Text
Raidah Zahra_Lembar Pengesahan.pdf Download (321kB) |
|
Text
Daftar Riwayat Hidup.pdf Download (68kB) |
|
Text
Raidah Zahra_CHAPTER I_compressed.pdf Download (47kB) |
Abstract
Membangun altruisme dapat disisipkan dalam perilaku belajar mengajar di sekolah menengah pertama. Mempengaruhi dan mengubah karakter altruisme bagi siswa membutuhkan berbagai upaya dan pihak. Upaya membangun karakter dalam praksis Instruksi bahasa Inggris bisa disisipkan melalui pra-kegiatan, kegiatan inti, dan pasca-kegiatan belajar mengajar di dalam kelas. Penelitian ini bertujuan untuk menyelidiki pembangunan karakter altruisme di sekolah menengah pertama dalam praksis bahasa Inggris dan untuk menyelidiki bagaimana guru membangunnya dalam fase pengajaran. Metodologi yang digunakan adalah studi kasus dengan tujuan menggali informasi yang lebih mendalam tentang kasus altruisme. Sumber data adalah guru dari tiga sekolah dan data berupa kegiatan pengajaran di sekolah. Penelitan ini menemukan bahwa guru membangun karakter dalam kegiatan kelas melalui kegiatan secara verbal dan non verbal. Guru membangun karakter altruisme dengan membiasakan siswa untuk saling membantu. Temuan lain adalah guru membangun karakter dengan membiasakan mereka bekerja dalam kelompok serta membiasakan siswa untuk menjawab pertanyaan tanpa diminta. ***** Building altruism becomes the needs to be inserted in teaching and learning process as many issues happened in society regarding the changes in students’ behavior at junior high school. Influencing and re changing students’ altruism character need various effort and parties. The efforts are building character in praxis of English language Instruction through pre-activities, whilst-activities, and post-activities of teaching and learning. This study aims to investigate building altruism character at junior high school in praxis of English language Instruction and to investigate how the teachers build it in teaching phases. The methodology is used is case study as it seeks deeper information about the altruism case. The data are classroom activities and the data sources are the teachers at three schools. This study finds that the teachers build altruism character in the classroom activities through verbal and non verbal ways. The teachers build altruism character by habituating students to help each other. Another finding is the teachers build the character by habituating them working in groups and voluntarily helping and asking questions without being asked.
Item Type: | Thesis (Magister) |
---|---|
Additional Information: | 1). Dr. Ifan Iskandar, M.Hum. ; 2). Dr. Ratna Dewanti, M.Pd. |
Subjects: | Pendidikan > Pendidikan Dasar Bahasa dan Kesusastraan > Bahasa Inggris |
Divisions: | FBS > S2 Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Users 14614 not found. |
Date Deposited: | 23 Aug 2022 06:18 |
Last Modified: | 23 Aug 2022 06:18 |
URI: | http://repository.unj.ac.id/id/eprint/33103 |
Actions (login required)
View Item |